Stooor skillnad i pris mellan målarväven på byggmax jämf med priset hos flugger där vi ska köpa färgen (mindre än halva priset). Vi ska alltså ha helt "vanlig" slät väv/filt på nya gipsskivor. Som amatör vet jag inte om jag i något senare skede får äta upp att vi tog den billigare varianten. Vad kan vi råka ut för?

Såg en annan tråd när ngn blivit rådd att köpa färdiggrundad väv för att den inte skulle suga färg så mycket, men det gjorde den tydligen ändå, så vi kommer att köra på vanlig målarfilt - men som sagt - från flugger eller byggmax...?
 
Jag köpte den grovmönstrade glasfiberväven hos Byggmax till mitt garage, och tyckte den var o`key till detta. Det gick nog att hitta några trådar i den som inte låg helt paralellt med nästkommande, men när den blir mättad med färg, så är det inget man tänker på. Men när det gäller i bostaden, finns anledning att fundera över kvaliteten. Men om nu Fluggers är felfri, är det kanske bättre att satsa på denna, och slippa att reta sig i efterhand över sin snålhet. 2-dra sorteringens rullar brukar vara märkta med röd tejp, där man markerar skarv eller något annat fel i rullen, att välja mellan 2-dra sorteringen och Byggmax, ligger nog Byggmax bättre till. Man gör klokast i att rulla upp våderna och kolla efter felaktigheter innan man sätter upp dom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.