Vi har köpt ett hus och vi undrar om det är asbest som är på bilderna? Jag vet att vi kan skicka den till labprov. Men eftersom jag har ingen aning om hur asbest ser ut så tänkte jag fråga er först.
Isolering på vinden.
Rörets isolering. Röret bara sticker ut från golvet på andra våningen. Röret är inte kopplat till varmvattenberedare ovan (det ser ut som varmvattenberedare fungerar inte)
Vi tänkte oss riva allting i den här rummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Isolering på vinden.
Logga in
Skapa konto
Rörets isolering. Röret bara sticker ut från golvet på andra våningen. Röret är inte kopplat till varmvattenberedare ovan (det ser ut som varmvattenberedare fungerar inte)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vi tänkte oss riva allting i den här rummet.
Mineralull med någon slags tjärad papp på, ser inget som ser ut som asbest. Verkar även vara i ålder sent 70-tal, efter asbestepoken?
Jag lånar tråden lite då jag har samma typ av isolering på halva min övervåning. Andra halvan där vårat sovrum är har ingen isolering alls. Det blir en temporär lösning över vintern bara då allt ska göras om i sommar, men tror ni att jag behöver krångla med fuktspärr i det rummet jag ska isolera om det som sagt bara ska va kvar i ett halvår?
Tänkte kasta på lite isolering bara för att få upp temperaturen något över vintern.
Tänkte kasta på lite isolering bara för att få upp temperaturen något över vintern.