Jag har idag startat igång ”Project Silence” där jag ljudisolerar väggen mellan mitt sovrum och grannarnas. Luftspalt, uppreglat och isolerat med mineralull, OSB, dubbla gipsskivor och pricken över i: panelskivor med ekribbor. Vinsten skulle vara ett fantastiskt tillskott till mitt fina och TYSTA sovrum.☺️

WoodUpp kommer från Danmark.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Skulle vilja klä en vägg i vår källare. Plattorna är så snygga och det kommer lyfta hela gillestugan med utseende och akustiken.

2. Danmark
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Vi bor centralt och jag har flera år sneglat på akustikpanel och tänkt… ”Sån borde man ha i sovrummet för att dämpa vägbuller samt gap och skratt vid krogstängning” Lösningen idag är öronproppar. Men vore grymt om vi kunde få ett startkapital till denna lösningen som också är snygg!

2. WoodUpp kommer från Danmark
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Håller på att renovera huset och hustrun har uttryckt intresse för den här typen av vägg. Slipper gärna bygga den själv. :)

2. Danmark.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi totalrenoverar en carport som finns i gästhuset. Det ska bli ett gästrum/sovrum med hotellkänsla. Vi har öppnat upp till nock med synliga bjälkar. Rummet ska delas av med en halvvägg som också ska fungera som sänggavel. Denna ska kläs in med akustikpanel. Det vore så tacksamt att få ett presentkort till detta då byggmaterialpriserna skenar. Vi fullkomligt älskar dessa akustikpaneler från Danmark
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vardagsrum med tv, högtalare, ben i förgrunden, fönster, växt, lampa och möbler.
Har nu i ett år funderat på det här med akustiken i vårt vardagsrum. Har en plats i soffan där jag njuter av musik, men tänker att akustikpanel skulle kunna ta upplevelsen till nya höjder. Väggen bakom högtalarna behöver verkligen det här. Låt mig njuta för fullt!

Woodupp kommer från Ribe, Danmark.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Sonens gaming rum har en vägg som skulle behöva en sådan här akustikvägg för att begränsa att ljudet sprider sig in till vårt sovrum när han spelar och tjoar sent på kvällen/natten :)
Dessutom så är det extremt snyggt ju :)

2. Danmark
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Behöver bättre akustik i rummet som jag har upplåtit åt min 19-åriga son med Death Metal-aspirationer. Ju bättre ljud han får i inspelningarna desto snabbare slipper jag vakna på natten av growlande demonsång om han kan försörja sig själv
2. Danmark
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Högt i tak och sten/putsväggar gör att dessa paneler skulle både vara snygga och även göra nytta i vårt vardagsrum
Från Danmark kommer/tillverkas WoodUpp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Spännande att prova en ny produkt i hemmet som både förändrar utseende och dessutom dämpar ljudnivån. 2. Danmark
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Jag har precis renoverat ett gammalt hus som jag ärvt och där har vi tänkt att sätta upp panel, både som ljuddämpare men också för att de är så snygga.

2. Danmark
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Kul grej, har många ideér, om jag vann, spännande att se vad det kunde bli av detta.
2. Danmark
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Vi borde ha tänkt efter före och isolerat nya väggen mellan tv-rummet och gästrummet/kontoret ännu bättre. Nu är det tråkigt nog både lyhört och dålig akustik i tv-rummet. Hade varit extra roligt då akustikpanelerna är riktigt snygga och skulle lyfta hela rummet.
2. Danmark
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. I februari köpte vi ett hus från 1985 med planen att helrenovera det. Redan i idéstadiet såg jag framför mig att vi ska skulle ha Woodups paneler i brun ek i vår hall vilket skulle ge en snygg konstrast mot vår ljusa fiskbensparkett. Nu ett antal månader, och många gråa hår senare, så börjar både renovering och kassan gå mot sitt slut och jag inser att dom där panelerna får nog vänta ett tag till...,
2. Danmark
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. vi har gammal gillestugepanel i halva huset vi flyttade till i somras. Än så länge har vi fått bort det från sovrummet, köket och en hall i källaren men har det fortfarande i vår utbyggnad. Skulle vi kunna byta ut minst en av långsidornas väggar till akustikpanel skulle det lyfta rummet till helt andra höjder, både utseendemässigt och vi skulle slippa ljudbilden av en betongtunnel.

2. Danmark
 
  • Ljust matrum, träväggar, guldig ljuskrona, bord dukat med beige duk, stolar, vitrinskåp, fönster.
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.