Hej! Detta är mitt första inlägg på detta forum, tyckte möbelsnickeri lät som det mest passande angående min fråga, om inte får ni gärna omdirigera mig. Jag har en media-möbel som jag skulle vilja byta toppen eller toppskivan på, helst till något massivt och mörkt träslag som valnöt. Jag har försökt leta efter företag som säljer just de måtten jag är ute efter, men hittar inget. Hittar heller inte någon som kan ta beställningar till privatkunder, därav har jag vänt mig till detta forum för hjälp och rådgivning. Tack på förhand. Mvh Nils
 
Vad för mått ska du ha? Bauhaus säljer diverse skivor och erbjuder sågning för en liten peng. Kanske skulle vara något?
 
120x40, men har dem valnöt elelr något i det slaget?
 
Nils Dako Hols Nils Dako Hols skrev:
120x40, men har dem valnöt elelr något i det slaget?
Dom har valnötsbänskivor, frågan är om det finns någon som är tillräckligt liten för att du ska slippa betala för en skiva som du bara använder en tredjedel för.
Dom har också akacia hyllplan som kanske vore något:
https://www.bauhaus.se/hyllplan-acacia-18x500x2200-mm
 
Allt Bauhaus har kör vara stavlimmat dvs ej en massiv eller fanerad yta. Dessutom förmodligen i bänkskiverjocklek dvs 27mm eller upp. Kapar man kan man dessutom få fram fingerskarvarna som inte är så fina. Är det absolut valnöt som gäller så tror jag risken är att du måste hitta faner eller fanerad plywood om inte något till köket från Bauhaus funkar.

Om teak eller mahogny kan funka har båttillbehörsbutiker ofta fanerad plywood i dina mått.
 
Var bor du?
 
Ja, just det där att jag ska ha så lite. Får åka till Bauhaus och kolla runt. Tack för svar!
 
Hur tjock skiva vill du ha?

Som andra skrivit, Bauhaus men hellre Hornbach säljer avkap från bänkskivor. Bauhaus till typ tredubbla kvadratmeterpriset jämfört med vad en hel skiva kostar, Hornbach till betydligt lägre pris eftersom det handlar om spill. Dock tveksamt om du hittar så lång bit som 120cm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.