M
R Rkarlsson skrev:
Vill man rädda klimatet så bör man flytta till sitt arbete och inte ens ha en bil. Alltså om man tror att man gör så mycket för klimatet för att man köper en bil.
Hade jag skaffat elbil pga klimatet så hade jag övervägt att köpa ett boende så jag kunnat ta mig till arbetet utan bil och klara mig utan bil helt.
Men nu tänker inte jag så.
Blir nog dyrt att flytta 1-4 gånger om året för egen del:)
 
  • Gilla
Rkarlsson och 1 till
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Blir nog dyrt att flytta 1-4 gånger om året för egen del:)
Husbil som du konverterat juuuu. ;)
 
M mnils skrev:
Eller 6månader efter leveransen när bonusen skall betalas ut....
Blir en lärdom om att lita på politiker, var ju en del som blev snuvade på bidrag för solceller för några år sedan.
Angående indragna solcells bidrag så var jag drabbad, dock så ordnade dom fram pengar 1.5 år senare så vi som blev utan fick dom till jul ifjol:):)
 
  • Gilla
mnils
  • Laddar…
Jag tror också att man kan räkna med att de som uppfyller formkraven får sin bonus. Det eventuella hotet mot det är väl om bilen man beställt tar så lång tid att leverera att fabrikanten vill uppgradera till 2024 års modell. Då kommer det nog att ses som ett annat köp än det som gjordes förra veckan.
 
F
E Elajomannen skrev:
Ja ungefär som att en del påstår att deras Volvo är så snååååål. Drar inte mer än 0.62
Nä det var nog en underdrift - min drar 0,67.
 
hsd
Beroe på hur man kör ;), detsamma gäller oavsett el, diesel, bensin ,gas ,stenkol
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Beroe på hur man kör ;), detsamma gäller oavsett el, diesel, bensin ,gas ,stenkol
Du får skaffa trampbil;)
 
F fribygg skrev:
Du får skaffa trampbil;)
Ibland frågar någon vad min blir drar så brukar jag svara ca 1,5 per mil. Möts ibland av leenden eller kommentar, nej så mycket tror jag inte. Brukar få förtydliga att det är ungefär som att dammsuga en timme.;)

En del fattar ändå inte :thinking:
 
  • Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
E Elajomannen skrev:
Ibland frågar någon vad min blir drar så brukar jag svara ca 1,5 per mil. Möts ibland av leenden eller kommentar, nej så mycket tror jag inte. Brukar få förtydliga att det är ungefär som att dammsuga en timme.;)

En del fattar ändå inte :thinking:
Det är inte illa att det går att åka en mil på under 2, har du egen produktion så du kan ladda hemma när solen lyser tillräckligt?
 
F fribygg skrev:
Det är inte illa att det går att åka en mil på under 2, har du egen produktion så du kan ladda hemma när solen lyser tillräckligt?
Nja för närvarande väljer jag att sälja så mycket som möjligt. Kanske blir annorlunda den dagen mitt låga fasta avtal går ut.
 
F frasen_36 skrev:
Och den fantastiska sänkningen av bensinpriset på ända upp till 7kr/l som M m.fl. skrävlade om innan valet verkar också ha "ändrats litet"...:crysmile:
Det stod ju klart redan i somras att en sänkning tar nästan ett år. Förhandlingarna pågår just nu och en sänkning av reduktionsplikten från 40% för diesel till 6% från januari 2024 lär motsvara ungefär 7kr.
 
R Riverground skrev:
Det stod ju klart redan i somras att en sänkning tar nästan ett år. Förhandlingarna pågår just nu och en sänkning av reduktionsplikten från 40% för diesel till 6% från januari 2024 lär motsvara ungefär 7kr.
Om bara viljan fanns så skulle det väl bara vara att lägga fram en motion i riksdagen om att sänka från 40% till 6%. Vad ska man förhandla om? Och varför skulle det ta sån tid?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
F
R Riverground skrev:
Det stod ju klart redan i somras att en sänkning tar nästan ett år. Förhandlingarna pågår just nu och en sänkning av reduktionsplikten från 40% för diesel till 6% från januari 2024 lär motsvara ungefär 7kr.
Så lät det INTE innan valet!
 
  • Gilla
erik_83
  • Laddar…
R Riverground skrev:
Det stod ju klart redan i somras att en sänkning tar nästan ett år. Förhandlingarna pågår just nu och en sänkning av reduktionsplikten från 40% för diesel till 6% från januari 2024 lär motsvara ungefär 7kr.
2024 har EU höjt minimigränsen till 12,5% för bensin och 40% för diesel.
 
M
useless useless skrev:
2024 har EU höjt minimigränsen till 12,5% för bensin och 40% för diesel.
SWEXIT någon?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.