Imorgon kommer dom och ska koppla in vårat fiber, som ska komma in ovanför elskåpet och hålet ska bara ca 7mm.
Hur säkerställer man att man inte träffar någon elkabel ( ligger i flexrör ) eller hur man ska göra för att minimera för att träffa en elkabel.
Huset har träfasad där jag har lossat på panelen där det ser ut som någon utegips och inne från elcentral är det gips, plast isolering sen ser jag inte längre in Eluttag över öppet elskåp med säkringar och kablar. Installationsarbete verkar pågående eller ofärdigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Över centralen år det nästan säkert på att det kommer att skada nått rör och tråd. I mitt tycke den absolut sämsta platsen att ta in fibern, jag skulle vägra. Däremot under centralen är det troligen ofarligt.
 
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Över centralen år det nästan säkert på att det kommer att skada nått rör och tråd. I mitt tycke den absolut sämsta platsen att ta in fibern, jag skulle vägra. Däremot under centralen är det troligen ofarligt.
Finns det källare under så kan det gå ledningar nedåt också förstås. Men det ger väl en fingervisning om det går trådar nedåt.
 
Om det bara är gips borra för hand
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.