Vart köper jag detta gödsel i Stockholm? Helst söderort. Jag har tidigare handlat på Hortus i Farsta men nu har Plantagen köpt Hortus och Super graminon verkar inte längre finnas i deras sortiment.
 
Eko i Länna har till bra pris. De har rätt ofta "tre för..." på Weibulls och Hammenhögs. De har en suverän handspridare (batteridriven) från Black&Decker också som jag inte sett någon annanstans.
 
Någon som vet vart man kan köpa Weibulls Super Gramino i Jönköpingstrakten?
 
GreenTurtle skrev:
Någon som vet vart man kan köpa Weibulls Super Gramino i Jönköpingstrakten?
Finns ett Eko i Jönköping oxå.. prova det.. ligger vid Elmiarondellen.
 
Miicke skrev:
Finns ett Eko i Jönköping oxå.. prova det.. ligger vid Elmiarondellen.
Kanon! EKO brukar väl dessutom vara billigt :D
 
Var och köpte Super Gramino igår på Eko. 165 kr/10kg (300m²), mycket bra pris! Granngården skulle ha 240 kr :eek:
 
Tyckte att jag såg gödslet på K-rauta för 229:-. Så priset på Eko är billigt.....
 
Blev lite tidig julafton då jag fick reda på att min lokala handelsträdgård rear ut sina Super Gramino 10 kg säckar för 100 kr/st (skall sluta med Weibulls då det blivit alldeles för många olika fabrikat) :)
När jag pratade med dem så hade de lite över 20 säckar kvar, så frågan är om jag skall ta alla 20 säckar? Hmmmm, livet består ibland av svåra frågor.
 
brevik skrev:
Vart köper jag detta gödsel i Stockholm? Helst söderort. Jag har tidigare handlat på Hortus i Farsta men nu har Plantagen köpt Hortus och Super graminon verkar inte längre finnas i deras sortiment.
Sent men dock, Zetas i Kungens kurva har....
 
GreenTurtle skrev:
så frågan är om jag skall ta alla 20 säckar?
Tja, har du någonstans att förvara dem och har pengarna att lägga ut så tjänar du ju hacka på att göra det. Jag hade gjort det helt klart iaf.

Blir en bra påminnelse att man ska gödsla om inte annat, när det ligger en pall med säckar i garaget :)
 
OlaF skrev:
Tja, har du någonstans att förvara dem och har pengarna att lägga ut så tjänar du ju hacka på att göra det. Jag hade gjort det helt klart iaf.

Blir en bra påminnelse att man ska gödsla om inte annat, när det ligger en pall med säckar i garaget :)
Blev 12 säckar och självklart så finns det plats i redskapsboden. Tjänade 2000 kr på detta :D
 
Nån som sett var man kan hitta Super Gramino till vettigt pris nu?
 
Eko i Borås tar 229:- för 10Kg. Vet inte om det är bra pris
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.