Jag tycker de flesta LED värmeljus är så otroligt fula men ändå praktiskt när man har katter som är nyfikna på det mesta så nu fick jag för mig att testa tre olika. Det billigaste längst till vänster från Jem & fix, ett halvbilligt i mitten från Star Trading och ett lite dyrare från Uyuni. Rent visuellt så är det dyraste mest verklighetstroget, så i detta fall så får man vad man betalar för.
 
  • Gilla
Jiji och 3 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Jag tycker de flesta LED värmeljus är så otroligt fula men ändå praktiskt när man har katter som är nyfikna på det mesta så nu fick jag för mig att testa tre olika. Det billigaste längst till vänster från Jem & fix, ett halvbilligt i mitten från Star Trading och ett lite dyrare från Uyuni. Rent visuellt så är det dyraste mest verklighetstroget, så i detta fall så får man vad man betalar för.
[video]

Höger är ju snyggast. Men hur länge räcker batteriet? Har ljuset inbyggd timer? Är något ljus uppladdningsbart?
 
Det vänstra har vi kört med, ganska bräcklig konstruktion då ena benet på dioden används för av/på-knappen vilket gör att det blir ett utmattningsbrott på benet långt innan batteriet är slut, i alla fall om man använder av/på ofta.
 
Ulltand Ulltand skrev:
Höger är ju snyggast. Men hur länge räcker batteriet? Har ljuset inbyggd timer? Är något ljus uppladdningsbart?
Här är info om de jag testat, inget är uppladdningsbart.
Förpackningar för LED-ljus, flera språk, tekniska specifikationer, grå textilmatta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
pjgb pjgb skrev:
Det vänstra har vi kört med, ganska bräcklig konstruktion då ena benet på dioden används för av/på-knappen vilket gör att det blir ett utmattningsbrott på benet långt innan batteriet är slut, i alla fall om man använder av/på ofta.
Ja, det kändes klent plus att ett i förpackningen hittills inte fungerade.
 
Närbild på uyuni tack! För liten text :)
 
Ulltand Ulltand skrev:
Närbild på uyuni tack! För liten text :)
Varsågod :)
Etikett på ett premium värmeljus med fjärrkontroll och timer, över 120 timmars batteritid, plast, patenterad 3D-flamma, tillverkad i Vietnam.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Till Uyuni går det att köpa till en fjärrkontroll där det går att dimra ljuset i 3 steg. Utan fjärr så ställs ljuset i läge "mellan".
uyuni-fjaerrkontroll-till-batteridrivna-ljus.jpg
https://www.ljustema.se/antikljus/2...ll-till-batteridrivna-ljus-5708311300219.html
Kostar under 50 kronor på olika ställen.

Vi köpte några Uyuniljus nyligen. De är mer verklighetstrogna är andra ljus. Hållbarhet och livslängd kan jag inte uttala mig om. Bra med inbyggd 6h timer så de stänger av sig själva.
 
  • Gilla
Lill72
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.