Har äntligen fått upp kakel på diskbänken...
men är lite osäker på avslutningslist, blir nog kanske finare om man kommer på nån bra lösning på dito vet bara inte vad...?
Nån här kanske kan sånt här?

mvh patrick
 
  • Ett hörn av ett rum med grå kakelvägg, vitmålad vägg ovanför och en termostat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av rum med marmorgolv, vit vägg, skuggspel och trappavsats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör detalj med vita skåp, kakel, och handtag av metall i ett kök eller badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Antingen kakelfix så det blir nedförsbacke och målas. lätt att torka av, ingen skithylla, eller en kakellist. Men ser tjock ut
 
Jo det bygger 13-14 mm så vet inte riktigt vad man bör sätta... det diffar även lite under skåpet...
är dålig på sånt här, men har iaf fått upp kaklet (det är inte jag själv dock)
 
  • Kök med vattenkran, skåp, diskho, porslin, diskmedel och diskställ på arbetsbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Förslag mottages tacksamt...
 
Bry dig inte under skåpet eller limma en smal trälist där. Sen det med överkant kakel blir inte snyggt med en list av något slag, för klumpigt blir det. Bäst är kakelfix med nedförsbacke och måla den. Lite pet blir det att få dit, men skam den som ger sig.
 
Tack för input, det där låter rimligt iom att det är så tjockt...
vad tror du om att ha det som det är? Just nu är jag glad att jag iaf har kakel, det är väl diffen under skåpet som är lite tråkig...
 
  • Tyvärr kan jag inte beskriva bilden eftersom den inte innehåller någon information. Det verkar vara en tom bild.
  • Tyvärr har du inte bifogat en bild. Vänligen ladda upp en bild för att jag ska kunna beskriva den.
  • Modernt kök, träbänkskiva, vita skåp, spishäll, fläkt, diskho, diskmedel, diskställ, handduk, timer på ugn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mjukfok av lämplig sort hade jag valt om du inte hittar en diskret snygg list.
 
ok, tack för tips (y)
 
pattwall pattwall skrev:
Tack för input, det där låter rimligt iom att det är så tjockt...
vad tror du om att ha det som det är? Just nu är jag glad att jag iaf har kakel, det är väl diffen under skåpet som är lite tråkig...
Med en grov kant så blir en skithylla som blir svår att hålla ren, det ju ett kök
 
Ok får funta på att ev göra en "backe" då...
 
finns lister i plast eller metall men dom brukar man montera samtidigt som kaklet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.