Första gången jag någonsin använde en fogmassa (bara någon månad sen) så var det illbruck LD714. Det var lätt som en plätt att få ut i kanten på listen. Sen köpte jag en genomskinlig fogmassa/konstruktionslim, och satan i gatan, jag fick ta i för kung och fosterland för att få ut några cm av den varan. (jag är inte så värst stark, men ändå).
Nu behövde jag lite extra fogmassa och vill inte lägga 80 kr på det (som den från illbruck), utan köpte en tub från Clas Ohlsons egna märke, akrylfogmassa. Och samma där, jag kunde knappt få ut ngt fast jag tröck allt jag hade.
Jag trodde att trögheten berodde på att det var konstuktionslim (i den andra tuben jag köpte) men nu när jag köpte den tredje så var det lika trögt.


Ska det vara såhär? Det är så pass trögt att jag kommer behöva få be om hjälp uitfrån. Beror det på priset/kvaliteten? Eller är bara vissa fogmassor/lim mycket tjockare i konsistensen?
 
Skar du av en del av toppen och gjorde hålet större?
 
G gimmok skrev:
Skar du av en del av toppen och gjorde hålet större?

Skar av lite på den från illbruck, kom ut väldigt lätt. Skar av lika mkt på den från clas ohlson nu, vart lite lättare att få ut, men ändå inte på samma nivå som illbruck.
Tack för svar. :)
 
Vissa är väldigt smala från början så beroende på lim/märke så behöver man ta bort ganska mycket ibland. (y)
 
  • Gilla
Woliwr
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.