Hej.
Svärmor och svärfar har en integrerad frys från Ikea med en metod stomme och lucka från Ikea. Men eftersom Ikea i närområdet inte har den frysen jag är intresserad av i sitt sortiment eller möjligheten till att beställa den till varuhuset eller ens till ett utlämningsställe inom en radie av 10 mil och att betala 799 för hemkörning av frys känns onödigt så har jag kollar andra märken.
Har hittat en Electrolux maskin med identiska mått, som ni kan se på bilderna, så borde passa ganska bra in i själva stommen. Men frågan jag fastnar på är om fästena till luckan på Electrolux maskin fungerar ihop med luckan från metod.
är det nån standardinfästning? Och höjd på infästningen?

Har varit i kontakt med både Electrolux, Elgiganten och Ikea men ingen vill svara på frågan utan hänvisar till varandra typ. jag saknar erfarenhet av detta så tänkte kolla om det är nån här som har något att komma med.
hur lätt eller svårt är det att passa ihop andra märken med Ikeas stomme och luckor.
 
  • Schematisk ritning av en apparat med måttangivelser och sladdlängd, möjligen en hushållsapparat eller liknande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Teknisk ritning av köksinredning med måttangivelser för installation eller tillverkning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har integrerad frys från Electrolux (och kylskåp från Liebherr) med samma mått i metodskåp och för mig funkar det klockrent.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.