Min balkong dörrhandtag gick sönder, monterade en ny med gamla spärren, dörren öppnades inte. Köpte en ny spärr gick inte att montera tillsammans med nya handtaget.
 
  • Ett fönsterhandtag i silverfärgat material på en vit fönsterkarm, lätt öppnat, med en airccondition-enhet synlig utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som att det är ett rakt handtag, det skulle vara en som är förskjuten åt vänster.
Metallisk dörrhandtag med monteringsplatta, isolerad mot vit bakgrund, modern design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Demmpa Demmpa skrev:
Ser ut som att det är ett rakt handtag, det skulle vara en som är förskjuten åt vänster.
[bild]
Köpte en exakt likadan, tog med mig den gamla. Det går och öppna dörren om jag bara monterar handtaget. Men med spärren går inte och då kan handtaget vridas i 180 grader
 
Unikt namn
Kan den här delen vara för kort?
Kromad handtag för fönster i förpackning, vänster orientering, ASSA-märkt, skyddad av grön kryssmarkering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har dörren möjligtvis glidit isär lite grann så att handtaget inte når in till låshuset med spärren monterad
 
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Kan den här delen vara för kort?
[bild]
Har dörren möjligtvis glidit isär lite grann så att handtaget inte når in till låshuset med spärren monterad
Unikt namn Unikt namn skrev:
Kan den här delen vara för kort?
[bild]
Har dörren möjligtvis glidit isär lite grann så att handtaget inte når in till låshuset med spärren monterad
Kan man köpa en med längre?
 
Unikt namn
N Najla skrev:
Kan man köpa en med längre?
Jag har bara sett en storlek, men har inte kollat runt så mycket. Till vanliga dörrhandtag kan man ju byta själv pinnen till en längre modell. Sitter det någon o-ring eller dylikt som håller fast pinnen i handtaget?

Men hur ser dörren ut från kortsidan?
Om dörren är helt ihoptryckt så borde pinnen räcka igenom till spanjoletten.
 
Sök på roddarpinne, det kallas den delen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.