A
Den typen av aquastop är lättare att lossa nere i maskinen då den sitter med våra en mutter
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Du behöver inte ta isär den.... Du skruvar bara bort den... Övre delen snurrar, undre håller du fast...
OK, tack, innebär det att (den svarta) Aquastopen förblir i ett stycke och att den gråa delen är den som säras?
 
A
nä du lossar slangen i andra änden vid maskinen
 
electroluxaren skrev:
nä du lossar slangen i andra änden vid maskinen
OK, så du menar att jag lossar den ände som "sitter fast" i diskmaskinen?
 
A
S sepani skrev:
OK, så du menar att jag lossar den ände som "sitter fast" i diskmaskinen?
Den sitter väl med mutter?
 
Transparent slang med svarta kopplingar, troligen för en hushållsapparat eller maskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om du har en sån här aqualockslang så kan du demontera slangen vid diskmaskinen med hjälp av muttern i den änden
 
S sepani skrev:
OK, tack, innebär det att (den svarta) Aquastopen förblir i ett stycke och att den gråa delen är den som säras?
Ja, det stämmer. Den svarta muttern är en lekande mutter (som dessutom är spärrad, se videon) och sitter alltid kvar på den svarta klumpen.
 
A
ClasseClas ClasseClas skrev:
[bild]
Om du har en sån här aqualockslang så kan du demontera slangen vid diskmaskinen med hjälp av muttern i den änden
det är en sådan hon har men orkar inte dra fram maskinen för att kolla....
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
det är en sådan hon har men orkar inte dra fram maskinen för att kolla....

Då är den äntligen delad….men jag förstår inte riktigt om den gråa delen är en del av Aqualock? Eller om det ”bara” är en övergångshylsa…?

Vattenanslutning under diskbänk, oansluten slang, läckage, pappershanddukar suger upp vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vit apparat kopplad till flexibel slang, detaljvy, installation, teknisk utrustning, grått golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och när jag väl fick fram diskmaskinen så ser anslutning till avloppsslangen ut så här…
 
Dålig installation med andra ord
 
Vonelffors Vonelffors skrev:
Dålig installation med andra ord
Snarare dålig diskmaskin...IKEA 0 DÅLIGT?
 
Någon som vet hur man lossar avloppsslangen från diskmaskinen? Vit slangen ansluten till enhet genom plastfläns; flänsen är knäckt eller skadad. Bilden verkar vara upp och ned.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
Ja, det stämmer. Den svarta muttern är en lekande mutter (som dessutom är spärrad, se videon) och sitter alltid kvar på den svarta klumpen.
jag lossade den gråa ”plastklumpen” från Aqualock. Dock upplevde jag att slangen från den som går till vattenkranen skruvade sig. Jag hade mothåll på Aqualock och skruvade ut den gråa.
 
S sepani skrev:
Snarare dålig diskmaskin...IKEA 0 DÅLIGT?
På din första bild så såg slangen ut att vara klämd.
För att få loss slangen så måste du öppna högerplåten. Ta loss slangen från avloppspumpen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.