Om du har rörligt med månadsavräkning och laddar ner appen greenely och ger fullmakt så kommer din avtal ändras till timpris tillsvidare så ni vet. Jag fick den chocken och vattenfall vill inte ändra tillbaka till månadsavräkning. Om det är fler som har haft samma problem som jag så kan ni kontakta mig på dm så lägger vi in en gruppreklamation till vattenfall.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
H Hampus55 skrev:
Om du har rörligt med månadsavräkning och laddar ner appen greenely och ger fullmakt så kommer din avtal ändras till timpris tillsvidare så ni vet. Jag fick den chocken och vattenfall vill inte ändra tillbaka till månadsavräkning. Om det är fler som har haft samma problem som jag så kan ni kontakta mig på dm så lägger vi in en gruppreklamation till vattenfall.
Hmmm... Intressant! Jag upptäckte nämligen för nån månad sedan att jag plötsligt och utan min vetskap hade timpris hos Kärnfull som är min elleverantör. Kan hända att anledningen var densamma eftersom jag strax före det gav Greenely fullmakt att visa min förbrukning.
 
Jag har råkat ut för samma sak. Har EON som nätägare och även dom vägra att gå tillbaka till månadsavläsning...
 
Spännande... men det förklarar ju att jag helt plötsligt fått tim-pris hos Vattenfall...
Dock så var det ju läääääänge sedan som jag tittade på Greenely så det borde ha gett effekt tidigare.
Tja, nu kanske jag tar mig i kragen och ser över hur vi lägger vår elförbrukning i huset.
Men visst är det konstigt att det sker UTAN att jag valt det
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
D Dilato skrev:
[länk]
Det måste gå att byta eftersom det står att dem begär timdata men redovisar inte timdata utan dygnsförbrukning. Så jag kommer anmäla detta och det måste få stopp på att leverantörerna ska bestämma vad vi betalar för. Vill jag ha månadspris så ska jag ha månadspris vill jag ha timme för timme så begär jag det. Min granne flyttade in i augusti och bara för att gamla ägaren körde timpris så är han tvungen att köra det. Nåt fel är det men jag kommer anmäla detta till almänna reklamationsnämnden för det går att ändra tillbaka
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Då vet vi att Vattenfall & Kärnfull är två leverantörer att undvika om man inte vill ha timpris.

Jag har Skelefteå kraft som leverantör med rörligt avtal, greenely-appen har jag sedan länge och har haft elmätare med timavläsningsmöjlighet i flera år med E.ON som nätbolag.
Hos Skekraft är timpris ett tillägg till rörligt avtal man kan välja, inget man får om man inte valt.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Alla mätare kommer ju bytas ut till timavläsning och ska väl vara klart under året iaf EON i min del av landet. Är säkert därför dom bråkar och inte vill återgå till månadsavläsning.
 
D Dilato skrev:
Då vet vi att Vattenfall & Kärnfull är två leverantörer att undvika om man inte vill ha timpris.

Jag har Skelefteå kraft som leverantör med rörligt avtal, greenely-appen har jag sedan länge och har haft elmätare med timavläsningsmöjlighet i flera år med E.ON som nätbolag.
Hos Skekraft är timpris ett tillägg till rörligt avtal man kan välja, inget man får om man inte valt.
Kolla din faktura så får du se att du har timpris. Har du godkänt greenely appen så har du timpris
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Om du inte har bindningstid hos Greenely är det väl bara att byta elbolag? Nätbolaget som du nämner är Vattenfall i detta fall, har väl inte så mycket att göra med hur du betalar till elbolaget.
 
H Hampus55 skrev:
Kolla din faktura så får du se att du har timpris. Har du godkänt greenely appen så har du timpris
Nej det har jag inte.
Elräkning för perioden 2022-10-01 till 2022-10-31 inkluderar förbrukning, avgifter, rabatter, moms och totalsumma.
 
D Dilato skrev:
Nej det har jag inte.
[bild]
Som jag sa du har timpris spotoriset oktober va 80.65öre
 
D Dilato skrev:
Nej det har jag inte.
[bild]
Jo du tim 94 öre där ser du
D Dilato skrev:
Nej det har jag inte.
[bild]
V
 
E Ecke16 skrev:
Alla mätare kommer ju bytas ut till timavläsning och ska väl vara klart under året iaf EON i min del av landet. Är säkert därför dom bråkar och inte vill återgå till månadsavläsning.
Varför skulle dom inte kunna fakturera en kostnad baserad på hela månadens förbrukning bara för att avläsningen görs varje timme? Det är såklart bara så att dom inte vill att kunderna ska byta tillbaks till månadsrörligt pris.

Jag ställde frågan om byte till min nätleverantör (kommunalt bolag) för nån vecka sen och enligt dom är det inga problem alls att byta tillbaks till månadspris om jag provar timpris, men inte är nöjd.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
H Hampus55 skrev:
Jo du tim 94 öre där ser du

V
Det står inte timpris på fakturan. Timpris är också rörligt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.