Cheesen
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 21 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om vindkraft?"
Fallerade på att jag var säker på att det fanns mer vindkraft söderöver...
Bara Piteå kommun har ju runt 900 kraftverk.. 1/5 del av Sveriges totala andel... Vad håller ni på med där i söder som inte klara av att bygga kraft?
 
  • Gilla
jonaskop och 4 till
  • Laddar…
Det är jämförelsevis mer tätbebyggt här, folk prosteterar och vill inte ha det nära huset.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 20 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om vindkraft?"
Hoppsan! Vad lite jag visste om vindkraft!
 
Cheesen
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Det är jämförelsevis mer tätbebyggt här, folk prosteterar och vill inte ha det nära huset.
Inte tyckte då jag att det var speciellt tätbebyggt när jag luffare omkring i Skåne och Halland.. i tätorterna, ja men inte när du lämnat 50 skyltarna bakom dig. Man sätter ju inte upp något kraftverk inne i centrala Ängelholm, men Hallandsåsen är då inte just nå mer tätbefolkad än piteorten.
 
  • Gilla
ViktorHg
  • Laddar…
Rickard.
Cheesen Cheesen skrev:
Inte tyckte då jag att det var speciellt tätbebyggt när jag luffare omkring i Skåne och Halland.. i tätorterna, ja men inte när du lämnat 50 skyltarna bakom dig. Man sätter ju inte upp något kraftverk inne i centrala Ängelholm, men Hallandsåsen är då inte just nå mer tätbefolkad än piteorten.
Politik…

Ett av syftena med elprisområden som jag fått det förklarat för mig är att locka elproducenter till där man tjänar som bäst men det är ju uppenbart att det inte fungerar som tänkt.

Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 47 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om vindkraft?"
 
Cheesen Cheesen skrev:
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 21 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om vindkraft?"
Fallerade på att jag var säker på att det fanns mer vindkraft söderöver...
Bara Piteå kommun har ju runt 900 kraftverk.. 1/5 del av Sveriges totala andel... Vad håller ni på med där i söder som inte klara av att bygga kraft?
Finns rätt gott om dom här också, när jag kör hem från jobbet kan man från en plats räkna till över 40 vindkraftverk inom synhåll. Kanske en radie på 4-5 mil.
 
Cheesen
P Prodigys skrev:
Finns rätt gott om dom här också, när jag kör hem från jobbet kan man från en plats räkna till över 40 vindkraftverk inom synhåll. Kanske en radie på 4-5 mil.
Ja 40.. nästan lika många som i piteå.... 850 var det i fjol inom några mils radie
2021111116110_7929cc6dccee6c00d01428af2018762efd355c7ea81e253854f174681ce5df8f.jpg
 
  • Ledsen
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 102 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om vindkraft?"


Big Glenn. Heja Götlabörg.
 
Vad menas egentligen med frågan "Hur många procent av vindkraften är återvinningsbar enligt Svensk Vindenergi?"
Hur stor del av vindkraftverken som är återvinningsbara?
 
tveksamt tveksamt skrev:
Vad menas egentligen med frågan "Hur många procent av vindkraften är återvinningsbar enligt Svensk Vindenergi?"
Hur stor del av vindkraftverken som är återvinningsbara?
ja vindkraftverken. Det är bladen som är lite knepiga….
 
Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 52 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om vindkraft?"


Sista frågan ställer jag mig jäkligt tveksam till
 
Fury
Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 88 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om vindkraft?"
Detta var inte min starka sida.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.