Jag lyssnade en finsk pod där gästade en aktiv elprissäljare. Han importerade begagnade elbilar till Finland frånmer eller mindre alla EU-länder (främst Tyskland, Holland och Frankrike), men inte från Sverige - han sade att Sverige har högsta priser i EU för begagnade elbilar.

Poddet var från förra året, vet inte hurdan läget är nu. Men det verkar vara att klimatbonusen hjälpte bara för första ägaren...
 
Ja inte kommer min elbil ut på andrahandsmarknaden snart.

Bonusbeslutet får mig att behålla den. Jag har blivit lite sugen på att vara enda ägaren.

Då kan det räcka med att köpa sig en enda bil till i mitt liv.
 
Att elbilsbonusen försvinner är det bästa som hänt sedan SD tog över makten i valet.
 
  • Gilla
  • Wow
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Att elbilsbonusen försvinner är det bästa som hänt sedan SD tog över makten i valet.
Ett pari för klimatförnekare. Nej herregud jag råder hela SD att ta något fraktfartyg ner till någon ö nation som ligger endast några meter över havsytan. Där kan de sitta och vänta på nästa oväder.
 
  • Gilla
  • Älska
Uffe A och 4 till
  • Laddar…
E Elajomannen skrev:
Ett pari för klimatförnekare. Nej herregud jag råder hela SD att ta något fraktfartyg ner till någon ö nation som ligger endast några meter över havsytan. Där kan de sitta och vänta på nästa oväder.
Menar du att det tagits bättre beslut sedan SD tog makten. Jag håller helt med Elajomannen. Resten av den framlagda politiken är katastrofal. Jag hoppas att den här regeringen faller fort.

(Men jag gissar att det inte riktigt var så Elajomannen menade)
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
E Elajomannen skrev:
Ett pari för klimatförnekare. Nej herregud jag råder hela SD att ta något fraktfartyg ner till någon ö nation som ligger endast några meter över havsytan. Där kan de sitta och vänta på nästa oväder.
Varför ska skattebetalarna betala subventioner till folk som vill ha en ful elbil?

Vill man ha en elbil köper man en
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Menar du att det tagits bättre beslut sedan SD tog makten. Jag håller helt med Elajomannen. Resten av den framlagda politiken är katastrofal. Jag hoppas att den här regeringen faller fort.

(Men jag gissar att det inte riktigt var så Elajomannen menade)
Den här regeringen kan gärna falla för SD sitter inte i den
 
Det är väl det enda positiva man kan säga om den. Jag trodde att de skulle vara seriösare.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det är väl det enda positiva man kan säga om den. Jag trodde att de skulle vara seriösare.
Men SD styr ju regeringen och SD är folkets parti
 
  • Haha
Fairlane
  • Laddar…
M
E Elajomannen skrev:
Ett pari för klimatförnekare. Nej herregud jag råder hela SD att ta något fraktfartyg ner till någon ö nation som ligger endast några meter över havsytan. Där kan de sitta och vänta på nästa oväder.
Klimatförnekare, är det de som förnekar att vi har ett klimat och alltså hävdar att det är samma väder hela året?
Har du mött många sådana?
 
  • Gilla
Lizzardo och 3 till
  • Laddar…
S
Andra kända förnekarorganisationer:
  • No go-zoneförnekare
  • Brottsförnekare
  • Skatteförnekare
  • Burkaförnekare
  • Energiförnekare
  • Frihetsförnekare
Listan kan göras lång för att sätta stämplar på sina meningsmotståndare.
 
  • Gilla
Dsl
  • Laddar…
S
E Elajomannen skrev:
Ett pari för klimatförnekare. Nej herregud jag råder hela SD att ta något fraktfartyg ner till någon ö nation som ligger endast några meter över havsytan. Där kan de sitta och vänta på nästa oväder.
På 80-talet var min högsta dröm att besöka Maldiverna innan det slukades av havet. 2013 gjorde jag det, ca 15 år efter att det enligt klimatprofeterna hade gått under.
Det låg lite slangar utlagda i havet. De pumpade upp sand till stranden från 30 meter ut i havsbotten. Men pumparna gick inte, utan det var för att om de inte låtsades pumpa upp sand så fick de inte ta del av det bidrag som FN gav dom.
Jag är medveten om att CO2 höjs, och jag är medveten om att människan har en del i det. Men det är långt ifrån alla forskare som är överens om hur stor del som beror på människan.
Om jag yttrar dessa ord, alltså andra forskares ord, samt det jag själv sett så blir jag en "förnekare". Jag är inte fullt insatt i vad SD sa, och ärligt talat byr jag mig inte. Jag är bara less på konstant få en eller annan stämpel på mig när jag försöker diskutera olika frågor. Det här är inte hälsosamt för samhället. Och jag vet att jag börjat göra samma sak mot andra.
 
  • Gilla
mnils och 3 till
  • Laddar…
S
Ska tilläggas att jag har elbil och dieselbil, och förväntar mig inte att andra ska betala min elbil på något sätt :D
 
  • Gilla
Putte 9497 och 1 till
  • Laddar…
G
S SonnyListon skrev:
På 80-talet var min högsta dröm att besöka Maldiverna innan det slukades av havet. 2013 gjorde jag det, ca 15 år efter att det enligt klimatprofeterna hade gått under.
Det låg lite slangar utlagda i havet. De pumpade upp sand till stranden från 30 meter ut i havsbotten. Men pumparna gick inte, utan det var för att om de inte låtsades pumpa upp sand så fick de inte ta del av det bidrag som FN gav dom.
Jag är medveten om att CO2 höjs, och jag är medveten om att människan har en del i det. Men det är långt ifrån alla forskare som är överens om hur stor del som beror på människan.
Om jag yttrar dessa ord, alltså andra forskares ord, samt det jag själv sett så blir jag en "förnekare". Jag är inte fullt insatt i vad SD sa, och ärligt talat byr jag mig inte. Jag är bara less på konstant få en eller annan stämpel på mig när jag försöker diskutera olika frågor. Det här är inte hälsosamt för samhället. Och jag vet att jag börjat göra samma sak mot andra.
Önationener har väl alltid sakta sjunkit ned i havet, oavsett klimatet? Är väl en naturlig nedbrytning och tryck på jordytan under havsnivån.
Jag är inte heller en "klimatförnekare" men allt negativt som sker är inte bara fossilt CO2 fel.
Vi bör absolut minska fossilt CO2 asap och det på hela jorden.
 
  • Gilla
mnils och 1 till
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Varför ska skattebetalarna betala subventioner till folk som vill ha en ful […]bil?
Är utseendet centralt för om man ska få bidrag tycker du, eller har du bara en släng av elbils-tourettes som gör att du inte kan hålla inne irrelevanta värdeomdömen?
 
  • Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.