Runt 03:30 inatt hörde jag kvittrande o raspande när jag gick i köket o skulle ta ett glas vatten. Det hörs att det är från vinden, var senast där uppe där för 2 månader sen men såg inget spår av att något varit där då (random check).
Finns kvar råttgift från tidigare ägare som hade problem med möss på vinden. Har bott i huset i 1 1/2år.

Bor ute på landet mellan Stockholm o Uppsala o vi har skog precis utanför tomtgränsen samt en hel del fladdermöss ute om sommaren.

Försökte filma för att få med ljudet nedan. Ha på högsta volym. Kylskåpet hörs i bakgrunden.
Vad kan det vara?
 
  • Gilla
Felix26 och 4 till
  • Laddar…
H Husetmittisverige skrev:
Gissar möss
Otydlig, suddig bild i rödbruna toner, föremål eller varelse, svårtolkat innehåll, låg ljusnivå, oklar kontext.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ja inte är det en sån här som trillade ner kl 2400 från våran vindstrappa i torpet för dom väsnades jättemycket på vinden lät som dom spelade bowling troligtvis mårdunge jättesöt puttade i han i en låda bar upp han på vinden igen dom flyttade ut efter ett par veckor (dålig bild i halvmörkret)
 
  • Älska
David Wallin
  • Laddar…

Bästa svaret

Möss till 99%
 
  • Gilla
kattlucka
  • Laddar…
Har satts upp 2 mjölnerfällor nyss med Nutella samt en vippfälla.
Visste inte att möss kunde vara så högljudda, kunde inte sova på hela natten.. Kändes som att de skulle ramla ner från taket ur nått litet hål rakt ner i sängen. Katterna var skogstokiga o en ville gå upp på den stekheta kaminen igår så fick stänga in dom tills den svalnat.
 
  • Två katter tittar ut genom fönstret bredvid en brinnande vedkamin inomhus om natten. Mystic stemning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Låter som fågel tycket jag eller kanske fladdermöss....
 
Ulltand Ulltand skrev:
Låter som fågel tycket jag eller kanske fladdermöss....
Tyckte jag med, men en mus hamnade i vippfällan. Inatt blåste det så mycket så kunde inte höra om det fanns fler, återstår att se.
 
G Gräsand skrev:
Möss till 99%
Övriga 1% sitter i Teams-möte!
 
  • Gilla
  • Haha
kattlucka och 2 till
  • Laddar…
Zombies. Passa dig när du ska upp nästa gång...
 
släp katterna på vinden så får du nytta av dom ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.