Vår tätning på kakelugnen mellan mässigdelen där dörren sitter fast och kaklet har lossnat. Det verkar ha varit något silikonbaserat där innan men den är inte tät längre. Jag har testat två olika fogmassor men när jag eldar och mässingsramen rör sig så spricker det direkt. Jag har sökt runt men blir inte klok på vad vi ska använda... nu är där inget alls för jag har tagit bort de fogmassorna som inte fungerade...
Vad ska vi använda?....
 
  • En värmeelementskydd i ett hörn, vitmålad vägg, slitage och sprickor syns, interiör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska inte ramen bara sitta fast med samma murbruk som hela spisen är monterad med?
 
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
LinaZiethen LinaZiethen skrev:
Vår tätning på kakelugnen mellan mässigdelen där dörren sitter fast och kaklet har lossnat. Det verkar ha varit något silikonbaserat där innan men den är inte tät längre. Jag har testat två olika fogmassor men när jag eldar och mässingsramen rör sig så spricker det direkt. Jag har sökt runt men blir inte klok på vad vi ska använda... nu är där inget alls för jag har tagit bort de fogmassorna som inte fungerade...
Vad ska vi använda?....
Jag har precis samma problem,hoppas någon svarar här.
 
Jag fick hjälp med just detta förra vintern av Linda kakelugnsmakare. Det kanske går att ringa dit och fråga om ni inte bor i Stockholm. https://www.linds.nu/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.