Håller på att renovera en bastu, tidigare tilluft och frånluft var utomhus, dock satt båda tämligen nära varandra vilket gjorde att ventilationen inte kändes som att den fungerade riktigt, se bild på hur det såg ut tidigare: En ritning av ett hus med markerade punkter, förmodligen för förbättringar eller noteringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tänker byta nu så jag har tilluft och frånluft innifrån istället, aggregatet ska stå vid övre högra hörnet. Helst vill jag ju ha inluften alldeles vid aggregatet, funderar på att sätta en ventil i väggen till pannrummet just till höger. Utluften känns dock inte helt lämplig att ha till pannrummet, då jag inte har någon utluft därifrån, endast en tilluftsventil. Funderar på att sätta utluften diagonalt i nedre vänstra hörnet, ut till tvätt/duschrum där det finns utfluft med fuktstyrd fläkt. Då blir det ju dessvärre till olika rum, vilket jag förstått kan leda till problem. Tror ni man skulle kunna lösa det hela helt enkelt genom att borra ett gäng grova hål i nedre delen av dörren till pannrummet, eller kommer det inte räcka?
 
Fungerar utmaärkt.
Ha en god glipa under dörren i tilägg så blir det bra.
Mvh
Sakke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.