Hej
Vad är funktionen på denna inställning under menyn värmekurva ?
Bergvärme Thermia diplomat
 
  • LCD-skärm som visar suddig text, möjligen ordet "PARKING" synligt.
  • Gilla
AnnaKJohansson
  • Laddar…
Hej. Hittade du vad det betydde? Undrar samma sak nämligen. Står inget om det i manualen.
 
S sebastiannoren skrev:
Hej. Hittade du vad det betydde? Undrar samma sak nämligen. Står inget om det i manualen.
Hej, jag har inte hittat något svar. Varken på nätet eller i manualen. Jag hoppas på kunskapen här på forumet.
 
D Davidofsweden skrev:
Hej
Vad är funktionen på denna inställning under menyn värmekurva ?
Bergvärme Thermia diplomat
Nattsänkning.
 
Nattsänkning och det ska då finnas i menyn en klockfunktion för att ställa in tiden. det som syns är sänkning med 2 C på natten om jag inte är ute och cyklar
 
J jonaserik skrev:
Nattsänkning och det ska då finnas i menyn en klockfunktion för att ställa in tiden. det som syns är sänkning med 2 C på natten om jag inte är ute och cyklar
Tack för svar :)
Någon klocka har jag inte på min pump från 2009, som är synlig i displayen. Så undra hur den styr då.
 
D Davidofsweden skrev:
Tack för svar :)
Någon klocka har jag inte på min pump från 2009, som är synlig i displayen. Så undra hur den styr då.
Om du går in i service menyn (håll vänsterknappen intryck i 5 sek) och sedan går in på manuell test och pilar nedåt så ser du om du har en klocka.
 
O
Schematisk illustration av anslutningar för timer, EVU-funktion och motstånd på uppvärmningssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tror detta är vad du behöver
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Om du går in i service menyn (håll vänsterknappen intryck i 5 sek) och sedan går in på manuell test och pilar nedåt så ser du om du har en klocka.
Då har jag tittat där, ingen klocka på denna pump.
Tack för hjälpen
 
D Davidofsweden skrev:
Då har jag tittat där, ingen klocka på denna pump.
Tack för hjälpen
Om du vill kan du köra med tidur på sidan och köra på det sättet och koppla på styrkortet men vete tusan om det är så bra med nattsänkning men om du vill så går det.
 
Du kan också använda ThermIQ-ROOM2 som gör det möjligt att styra, logga och övervaka din Thermia värmepump. Den har också styrning för denna EVU funktion samt Innegivare som kan kopplas till olika hem automatiseringssystem som tex Home Assisstant och Node-RED. Du kan tex gör smart tidsstyrning baserat på timpriset på el och bara köra när elen faktiskt är billig på riktigt
 
Hej
Det låter intressant med ThermiaIQ-ROOM2.
Att styra mot elpriset är intressant.
Köper man och installerar detta av Thermia återförsäljare ?
 
Jag handlade här: thermiq.net
 
J jas39 skrev:
Jag handlade här: thermiq.net
Tack :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.