Vit skrivbordsyta med fläckar och smuts, ligger nära ett golv med ljusa plattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tänkte spraymåla ovansidan då jag förut borrade hål i den som jag sedan spacklade igen. Nåt att tänka på så det blir ett lyckat resultat, bör jag sandpappra hela ytan först med fint sandpapper?
 
C Challe777 skrev:
[bild]
Tänkte spraymåla ovansidan då jag förut borrade hål i den som jag sedan spacklade igen. Nåt att tänka på så det blir ett lyckat resultat, bör jag sandpappra hela ytan först med fint sandpapper?
Vad menar du med spraymåla? Ska inte fastna för mycket vid metoden i sig, men funderar på vilken typ av färg du tänker dig?

Lite svårt att se vad ytan består av, men misstänker att det är någon form av melamin eller annan glatt yta. Jag hade nog tvättat, mattat ned med typ 320-papper, målat häftgrund och sen lagt en lackfärg. Den sistnämnda kan både målas med pensel/roller eller spruta. I det här fallet hade jag kört en skumgummiroller för fin yta. Risken om du inte mattar ned ytan eller skippar häftgrund är att täckfärgen inte fäster.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.