har gått bet på att hitta en ersättningslibell till mitt Eskilstunapass, har någon en ide om vart man kan vända sig?
 
Det verkar som att Hultafors' tidigare vattenpass är delvis övertagna från GGC.

Jag kan ju bara gissa vilket vattenpass du menar, men jag satsar på det största och dyraste:

- Libellerna på den stora GGC-rätstegen (med blåanodiserade plattor mellan T-skenorna och skruvade libeller) är identiska, jag bytte själv libell till en Hultafors-reservdel för 7-8 år sedan. Beijerbygg tog hem libellen.

- Mitt 60 cm gjutna GGC-aluminiumvattenpass med fastkittade libeller har en brorsa med Hultafors' varumärke, fast den har jag bara sett på bild.
 
  • Gilla
snickarmarie
  • Laddar…
Gav mitt svar någonting???
 
tack för svaret
det hjälpte mig att söka då alternativet med reservel från Hultafors blev känd. Hos Hultafors finns inget att hämta. Jag lyckades få tag i ett komplett set hos en "skrothandlare" på nätet. Nu skall jag inte låna ut passet fler gånger/lennart
 
Lånar en gammal tråd..
Libellen i mitt långa GGC-pass har gått sönder.
Sökt med ljus och lykta efter ersättningslibell men gått bet.. någon som vet var man kan få tag på en sådan?
 
Ingen som har en aning?
Hultafors verkar inte ha dem kvar som reservdelar
 
L Lennart roos skrev:
har gått bet på att hitta en ersättningslibell till mitt Eskilstunapass, har någon en ide om vart man kan vända sig?
Hej! Har du hittat din libell till ditt vattenpass? Söker själv efter ett.
 
  • Skärmdump av webbsida med mini vattenpass i rött. Verktyg för att kontrollera ytas planhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.