Hej,

Vi håller på att renovera ett hus. Vi hade tänkt att lägga en mjuk matta i trappen men vi vet inte hur vi ska göra med första steget. Vi hade tänkte att lägga de på steget där man trampar sen över kanten bara. Företaget som ska lägga mattan gillar inte de runda hörnet för de blir svårt att få de snyggt vilket jag kan förstå!
Är de någon som haft liknande ”problem” och fått till de snyggt? Alla tips är välkomna!!

Tack!

Med vänlig hälsning, Andreas


Renoverad trappa med röd matta och rundat första steg under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild på en grå mjuk mattans textur som övervägs för trapprenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Viper77
  • Laddar…
L lundgren91 skrev:
Hej,

Vi håller på att renovera ett hus. Vi hade tänkt att lägga en mjuk matta i trappen men vi vet inte hur vi ska göra med första steget. Vi hade tänkte att lägga de på steget där man trampar sen över kanten bara. Företaget som ska lägga mattan gillar inte de runda hörnet för de blir svårt att få de snyggt vilket jag kan förstå!
Är de någon som haft liknande ”problem” och fått till de snyggt? Alla tips är välkomna!!

Tack!

Med vänlig hälsning, Andreas


[bild]

[bild]
Hur gick det för er? Står precis inför att lägga matta i liknande trappa....
 
V Viper77 skrev:
Hur gick det för er? Står precis inför att lägga matta i liknande trappa....
Hej, vi tog en liten paus i renoveringen men jag testade innan iaf lite och vi kommer att slipa upp mattan i trappen och måla den vit bara sen lägga ”halvmånar” i tyg där man går då. Testat att slipa och måla och färgen sitter bra. Lär inte slitas heller eftersom man går på halvmånarna..

Så blir de för oss! Visa gärna din trapp sen om du är klar innan ;)
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.