F.Z F.Z skrev:
Okej, så du spacklar sedan över grundfärgen?
Japp, där det behövs. Tänk också på att det finns olika spackelsorter, där jag oftast använder "finspackel". Men också att de är olika att spackla med, åtminstone för mig som amatör.
 
  • Gilla
F.Z
  • Laddar…
S S.Strularsson skrev:
Du är för dålig på att spackla. Kolla en film på youtube och som resten säger, använd rätt ljus och gå över alla ytor innan målning
Haha no shit, hade jag varit expert så hade jag knappast frågat efter hjälp här...
 
  • Gilla
fredrik43
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Japp, där det behövs. Tänk också på att det finns olika spackelsorter, där jag oftast använder "finspackel". Men också att de är olika att spackla med, åtminstone för mig som amatör.
Använder också finspackel, det är bara på vissa ställen dessa märken dykt upp
 
1. Spackla, slipa, repeat tills du blir nöjd.
2. Måla, se med förfäran resultatet. Finspackel, slipa, måla.
3. Upptäck de små missarna som kommer irritera dig så förbannat kl 1800 varje dag om sommaren pga ljusets vinkel. Finspackla en sista gång, slipa, måla.
4. Se resultatet. Kom till insikten att ingen är perfekt. Drick en öl. Färdigt.
 
  • Gilla
  • Älska
Frunihuset20 och 2 till
  • Laddar…
K
F.Z F.Z skrev:
Haha no shit, hade jag varit expert så hade jag knappast frågat efter hjälp här...
Bry dig inte om sånna dryga troll, hade han varit expert på att spackla så hade han knappast hängt här heller.. Så grund och botten är han nog lika intresserad av tips han med, vågar bara inte erkänna det
 
  • Gilla
F.Z och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.