Hej alla!
Vi behöver byta bänkskiva i vårt kök, för att den gamla i laminat har spruckit och sväller av vattnet ...
Vi skulle så gärna vilja ha massivt trä, för att det naturliga materialet passar i vårt trähus.
Ikea har t y v ä r r slutat sälja bänkskivor i massivt trä, så jag bad om en offert från Kvik kök. Och höll på att trilla av stolen när jag såg det galet höga priset: 18 900 trots att vårt kök är litet (skivan är 2,5 m²).
Så nu undrar jag om någan av er "där ute" har nåt tips om var vi kan finna en träbänkskiva till humant pris?

Tacksam för alla möjliga kloka tips.
/Magdalena
 
  • Ett modernt kök med vit inredning, trägolv, stenkakel och vedspis. Skog syns genom fönstret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B BritaBomBom skrev:
Hej alla!
Vi behöver byta bänkskiva i vårt kök, för att den gamla i laminat har spruckit och sväller av vattnet ...
Vi skulle så gärna vilja ha massivt trä, för att det naturliga materialet passar i vårt trähus.
Ikea har t y v ä r r slutat sälja bänkskivor i massivt trä, så jag bad om en offert från Kvik kök. Och höll på att trilla av stolen när jag såg det galet höga priset: 18 900 trots att vårt kök är litet (skivan är 2,5 m²).
Så nu undrar jag om någan av er "där ute" har nåt tips om var vi kan finna en träbänkskiva till humant pris?

Tacksam för alla möjliga kloka tips.
/Magdalena
Hornbach, Bauhaus, K-Rauta etc. Finns som lagervara i de flesta större byggvaruhus.
 
  • Gilla
BritaBomBom
  • Laddar…
Be inte om en offert - åk som sagt till Hornbach/Bauhaus och köp skiva med skarvgrejer för vinkeln.
Be dom såga exakta längder och berätta om hur att fixa vinkeln
 
  • Gilla
Karl-E och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.