Hej
Köpte hus i somras. Huset är byggt 2017. Har i efterhand upptäckt grejer som ja, jag såklart insett vi borde sett på visning.. Hur som. Överallt är det glipor mellan golvlist och golv. Är allt ifrån 5-10 mm. Överallt i princip hela huset. Vad kan jag göra åt det?
 
  • Vägg möter golv med vit list, skugga, träimitationsgolv, enkelt, inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg och golv möts, vit list, träimitation, skador och märken synliga, interiör detalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du behöver inte göra något om du inte ser några problem.
 
Ta loss dem och ta allt merjobb med att flytta ner dem eller så sätta dit en kvartstav.....
 
  • Gilla
Stukky och 1 till
  • Laddar…
Nej för tusan, inga kvartsstavar i ett nytt hus.
Och att flytta ned dem kan innebära målande av väggar och spackla/måla lister om de spricker sönder i infästning.
 
A AndersS skrev:
Du behöver inte göra något om du inte ser några problem.
Jag ser inte några problem Mer än att jag tycker det känns märkligt att det är glipor precis överallt… Men kanske inte bara är ”skönhetsfel?”
 
S Stefan1972 skrev:
Ta loss dem och ta allt merjobb med att flytta ner dem eller så sätta dit en kvartstav.....
Är så i hela huset, känns alldeles för stort projekt att ta ner alla lister och sätta nya/tillbaka rätt
 
Jag hade inte gjort något, har ingen praktisk betydelse.
 
A AndersS skrev:
Jag hade inte gjort något, har ingen praktisk betydelse.
Bra! Då får det vara så. Var mest rädd ifall det hade ngn påverkan på ev drag eller så att värmen åker ut…?
 
Ser dessutom ut som det målats på både vägg och list efter listsättning, mycket jobb att justera det.
 
A AndersS skrev:
Nej för tusan, inga kvartsstavar i ett nytt hus.
Och att flytta ned dem kan innebära målande av väggar och spackla/måla lister om de spricker sönder i infästning.
nä det är apfult men det var de alternativen som stod till buds menade jag bara. Förutom att låta det vara då såklart.
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Ser dessutom ut som det målats på både vägg och list efter listsättning, mycket jobb att justera det.
Ja precis, väggarna målade vi om innan vi flyttade in. Dvs efter listerna kom på plats
 
Låt det vara till nästa gång ni ska göra något med väggen.
 
  • Gilla
sultanen1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.