Har tänkt köpa ett attefallshus till min sommarställe.
Har budget på 1 miljon, och då är ALLT inräknat!
Hus, isolering,montering av hus, vitvaror,värme(element/ac), dragning av vatten/avlopp YOU NAME IT.

Är det troligt att man kan få det för 1 miljon?
Har ni några bra sidor man kan kolla på ni rekommenderar?

Huset jag söker ska ha badrum, loft, sovrum och ett allrum med kök.
 
F Fredrikkarlsson1992 skrev:
Har tänkt köpa ett attefallshus till min sommarställe.
Har budget på 1 miljon, och då är ALLT inräknat!
Hus, isolering,montering av hus, vitvaror,värme(element/ac), dragning av vatten/avlopp YOU NAME IT.

Är det troligt att man kan få det för 1 miljon?
Har ni några bra sidor man kan kolla på ni rekommenderar?

Huset jag söker ska ha badrum, loft, sovrum och ett allrum med kök.
Offert från en rekommenderad lokal byggare, det är mitt råd. Pengarna borde räcka till ett fint attefallshus.
 
Vi byggde Attefallshus med hjälp av lokal firma och landade på 900 000:- De ritade även huset men det gjorde de ”gratis” så den kostnaden torde tillkomma.
Jag har uppfattningen att materialval och byggmetod påverkar väldigt mycket. Vi valde t ex en ”dyr” panel till innertak och väggar men byggde på ”billig” grund (markskruv). Ska en ha koll på kostnaden så gäller det att ha gjort en noggrann kalkyl. En ska ha lite ”tur” vad gäller planering av underentreprenörer och materialtillgång. Det är ingen slump att så gott som alla byggprojekt slutar med en högre kostnad än kalkylerat!
Vi gick över med ca 100 000:-
 
Seriöst, har du byggt ett 25 m2 attefallshus på plintar för 900 kkr ?
 
I InsidersUnited skrev:
Seriöst, har du byggt ett 25 m2 attefallshus på plintar för 900 kkr ?
Jag antar att du avser mig …
Det är inte jag som byggt huset utan jag har anlitat hantverkare till allting utom att måla fasaden (glömde nämna det, tack för att jag fick chansen. Jag glömde även nämna (usch så slarvigt av mig!) att det även ingick ett trädäck på ca 60 kvm samt ett 25m staket. I övrigt så är det såsom TS frågar.
 
The-Big-Short_6.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.