Tycker mest jag hittar klagomål på 90-cm-spisar i forumet. Någon som har en som ni är nöjda eller mycket nöjda med? Jag har en Smeg SSK92IMX8 stående till kommande köket men funderar på att säja den och köpa någon annan så söker med ljus och lykta efter någon som användarna är nöjda med. Vi är inga mästerkockar men vill inte att den låter alldeles galet mycket eller går sönder efter några år.
 
*Puff* :)
 
A
madde_r madelenrisberg skrev:
*Puff* :)
det ser ut som om det inte finns något bra att säga om dessa...
 
electroluxaren skrev:
det ser ut som om det inte finns något bra att säga om dessa...
Haha, ja det kanske är så illa, men det tror jag inte. Beror nog bara på hur mycket man är beredd att betala. Men det är tråkigt att de ”vanliga” vitvarutillverkarna har några alternativ alls.
 
A
madde_r madelenrisberg skrev:
Haha, ja det kanske är så illa, men det tror jag inte. Beror nog bara på hur mycket man är beredd att betala. Men det är tråkigt att de ”vanliga” vitvarutillverkarna har några alternativ alls.
Jag har några kunder med smeg, lincoln etc de är väl inte nöjda så att säga
 
Nu pratar jag iofs inte om en spis utan en häll: vi kör med tre Miele-moduler i bredd som ger 87 cm totalbredd: 1 modul med ett par glaskeramikplattor, 1 med en kraftig wok-brännare och 1 med två gasbrännare stek/kokplattor. Funkat mycket bra i ca 20 år.

Skulle jag bytt till något liknande idag så hade jag haft ungefär samma konfiguration av el/gas, möjligen bytt de två mindre gasplattorna mot induktion som ger liknande egenskaper med lämpliga stekpannor och kastruller. Wok-brännaren på ca 7 kW är oumbärlig och de vanliga glaskeramikplattorna snabba och bra till allt möjligt, inte minst perfekt till tryckkokaren.

Ugn är en bra inbyggnadsugn med pyrolys från Siemens, i bekväm arbetshöjd och fungerar mycket bra under de kanske 10 år vi haft den. Så ser vår "spis" ut.
 
  • Gilla
madde_r och 2 till
  • Laddar…
Jag har en Ilve professional 70cm el/gas spis i ena huset och en ny smeg, liknande den du har, induktion etc, fast 60cm i andra.
Jag är såklart väldigt nöjd med Ilven men än faktiskt imponerad av smegen också, med tanke på att den går för mindre än halva priset mot tex en motsvarande ilve.
Lite oljud från induktionen när man brassar fler än 2 sektioner, men det har nästan samtliga induktioner jag testat avgett, men störigt. Men ugnen med pyrolysis, wow, den bla värmer upp otroligt snabbt och min går upp till 300c för pizza etc.
Allt i ok plåt och känns ok i kvaliten, fast stör mig enormt på att standard benen är i plast, man kan tydligen köpa till i rostfritt eller vad man vill ha.
Så för under 20k (för en 60cm) så är det i mina ögon ett bra köp.
 
  • Gilla
madde_r
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.