När jag spolat kanske 10 sekunder så börjar vattnet rinna segare och stiger upp ur hon så att säga.
Vad beror det på och hur skall det isåfall åtgärdas? Har skruvat lös allt under hon och rengjort så inget fel där.
 
  • Synligt vattenlås och rör under en handfat, korrosion på metallyta, mörkt och trångt utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stop längre ner.
 
  • Gilla
BSOD och 2 till
  • Laddar…
H Helmer Eriksson skrev:
Kan man lösa detta själv på nått sätt?
Prova med en rensvajer, den kommer åt längre ner.
 
  • Gilla
Helmer Eriksson och 1 till
  • Laddar…
86-042_xl_1.jpg
 
  • Gilla
Helmer Eriksson
  • Laddar…
K
H Helmer Eriksson skrev:
Kan man lösa detta själv på nått sätt?
Nitor propplösare gele. Ta bort röret och häll i hålet vid golvet.
Låt verka över natten sen spola med varmt vatten.

Edit: Så gjorde jag för bara en vecka sen, funkade perfekt.
 
  • Gilla
Helmer Eriksson
  • Laddar…
Mudin Express. Finns bland annat hos Classe.
Det är det enda som har fungerar hos mig.

Ett hett tips är att demontera vattenlåset och hälla ner propplösaren rakt i avloppet
 
Cheesen
I InsidersUnited skrev:
[bild]
Det funkar tyvärr inte. Det är tre avlopp tills samma rör så du får det inte tätt.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Jodå, du fyller hoarna med vatten. En hand på disktrasa som du håller över överflödshålet, en på rensaren. Har du medhjälpare så är det bra men behövs inte. 90% av alla stopp löser sig.
 
Ring en spolbil annars är snart stoppet tillbaks eller nedtryckt längre bara.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Ring en spolbil annars är snart stoppet tillbaks eller nedtryckt längre bara.
Håller med. Efter att ha sett hur vårt bedrövligt förlagda avloppsrör under köket såg ut så inser man snabbt att det enda som verkligen hjälper är högtrycksspolning med hetvatten, och att man kan ta hand om vad som kommer ut av detta. Röret jag talar om hade endast en fingertjock passage i mitten av avloppsröret, resten var härdat (och ordentligt härsket) fett...
 
K
Appropå spolbil, man behöver ju inte åka till akuten direkt om det hjälper med ett plåster.
Testa först med Nitor propplösare, om inte det hjälper eller om stoppet snart är tillbaka, då kan man ringa " ambulansen" spolbilen.
 
  • Gilla
Helmer Eriksson och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.