Hej på er!

Jag går i tankarna att ev bygga ett uterum i mitt garage. Men jag önskar få lite tips och råd när de gäller golvet.

* Garaget är utbyggt nångång mellan 98-02 och har inga ritningar eller dokument på det. Hur kan jag ta reda på om plattan är isolerad eller om den är helt oisolerad?

* Har märkt att jag har saltutfällning nere vid sockeln på insidan, är det dränering som gäller då?

* För att golvhöjden skulle vara optimal med utsidan så behöver golvet höjas med ca 150mm. Vilken typ av konstruktion är mest lämpad för ändamålet?
Nivell/EPS/Platon+Cellplast?
 
Du har säkert ingen dränering och underlaget är nog inte så märkvärdigt heller, isolering näää, kanske under utbyggda delen det beror nog på vad den har använts till.

Du vill nog ha 100mm isolering armering på det och fortfarande en dålig dränering under plattan, hur stort är det eller är det värt att ta bort allt och göra det bra från början? ska du ha golvvärme i uterummet?

Jag tänkte slå upp ett garage helt nytt då blir det 200mm isolering, singel under hela ytan med dränering något lägre, spillvatten där jag vill ha dessa, blir en vatten/luftvärmepump och golvvärme.
 
Ska man ha golvvärme rekommenderas minst 20cm isolering.

Spontant så kan du ju borra i plattan och se vad som kommer upp. Finns det några rör i plattan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.