torbeno torbeno skrev:
Jag har. Mycket nöjd men man behöver ställa in rätt nivå (sänka värdet från fabrik)
Skulle känns konstigt att gå tillbaka till en utan nu.
Man skall göra rent pumparna så att de inte geggar igen men det är inga konstigheter.
De första modellerna var omotiverat dyra men nu mer rimliga i pris. Man kan köra manuellt också om man vill.
Vi har problem med våran Bosch tvättmaskin att den inte tar in tvättmedlet. Har rengjort som bruksanvisningen säger men där står inget om pumparna. Hur exakt gör man rent dom? Måste man använda skruvmejsel?
 
Sammy_j Sammy_j skrev:
vi har en exakt sådan, mycket nöjda!
nu är vi inte lika nöjda längre, maskinen larmar ofta för att det är tomt i facken (fastän att det är fullt) och att den då inte pumpar in tvättmedel eller sköljmedel. Garantin var tydligen bara två år och ett nytt fack kostar typ 2000

så i-dos rekommenderas inte längre.
 
Inom tre år? Reklamera!
 
Vonelffors Vonelffors skrev:
Inom tre år? Reklamera!
levererad 2018 så inget alls kvar trodde jag hade 5 år men icke sa Nicke.
 
nikasp
Våra är nu prick 6 år och i-Dos funkar fortfarande prickfritt. Skulle inte vilja leva utan. Tycker att det är jöttejobbigt när man ska tvätta fintvätt eller vittvätt och måste fylla på manuellt :D
 
Min är fem år. Jag brukar göra rent i-dos-enheten med jämna mellanrum. Så att inte gamla tvättmedelsrester ställer till det.
 
Hej! Tar upp en gammal tråd då jag har fråga om tidsstyrning av program. Planerar att köpa en serie 8 men hittar ingen info om att man kan sätta förskjuten start på tvättmaskinen så att den t.ex kör på natten och är klar på morgonen. Vår tidigare inte allt för dyra maskin av annat märke hade detta så antar att det finns.

Någon som har en serie 8 och kan hjälpa mig?

Tack!!
 
  • Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
N Nilan skrev:
Hej! Tar upp en gammal tråd då jag har fråga om tidsstyrning av program. Planerar att köpa en serie 8 men hittar ingen info om att man kan sätta förskjuten start på tvättmaskinen så att den t.ex kör på natten och är klar på morgonen. Vår tidigare inte allt för dyra maskin av annat märke hade detta så antar att det finns.

Någon som har en serie 8 och kan hjälpa mig?

Tack!!
vi har denna https://www.bosch-home.se/produktli...view/Togglebox=manuals/Togglebox=accessories/

och där kan man ställa in tid. Även i appen mkt smidigt ☺️
 
Det sitter en knapp med en klocksymbol nedanför displayen. När du har valt ett program kan du trycka på den för att flytta fram starten. Tryck flera gånger för att flytta fram mer, en timme i taget. Den tid som visas (tex 6h) är tiden tills den ska vara färdig.
 
Tack för snabba svar!
 
N Nilan skrev:
Hej! Tar upp en gammal tråd då jag har fråga om tidsstyrning av program. Planerar att köpa en serie 8 men hittar ingen info om att man kan sätta förskjuten start på tvättmaskinen så att den t.ex kör på natten och är klar på morgonen. Vår tidigare inte allt för dyra maskin av annat märke hade detta så antar att det finns.

Någon som har en serie 8 och kan hjälpa mig?

Tack!!
Nu har du fått svar men det går absolut. Skulle säga att 99% av alla maskiner med en display som visar tid även kan skjuta upp starten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.