Jag har en diskmaskin som stått trasig ett år. Är det idé att en rörmokare kommer och tittar? Kanske bara är stopp i nån slang? Maskinen är möglig under filtret. Går det bort om maskinen går igång igen? Är det bättre att byta maskin? Nån som har någon idé?
 
Y Ylsan skrev:
Jag har en diskmaskin som stått trasig ett år. Är det idé att en rörmokare kommer och tittar? Kanske bara är stopp i nån slang? Maskinen är möglig under filtret. Går det bort om maskinen går igång igen? Är det bättre att byta maskin? Nån som har någon idé?
Tips. Skriv märke och modellnamn till diskmaskinen. Kan underlätta en del med svaren du får.

Går maskinen igång med något program överhuvudtaget eller får du något felmeddelande, eller enkom att den ej går igång?
 
N Nucky skrev:
Tips. Skriv märke och modellnamn till diskmaskinen. Kan underlätta en del med svaren du får.

Går maskinen igång med något program överhuvudtaget eller får du något felmeddelande, eller enkom att den ej går igång?
Helt sant! Det är en maskin från Ikea. Åtta år gammal. Felmeddelande indikerar stopp. Har rensat filtren.
 
Ett vanligt fel är att nåt skräp fastnar i pumpen. Det brukar vara ganska enkelt att kolla själv och inget man ska betala mer än maskinens värde för att någon annan ska titta på
 
En åtta år gammal IKEA-maskin hade jag kastat direkt utan felsökning.
 
  • Gilla
PatrikJo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.