Hej,
Vi har flyttat ett gammalt kök och det ska nu bli ett sovrum. I samband med rivningen så skadades de putsade väggarna och mycket puts föll bort. Tror ni att jag klarar av att göra grovputsjobbet själv så att en målare sen kan komma in och bredspackla och finlira? Skulle ni ha använt er av gipsbruk?
Jag har använt gipsbruk innan för lite mindre ytor tex där vi har spårat för elledningar men inte på så här visa ytor. Jag har försökt få tag på hantverkare men då vi har lite tidsnöd verkar det lite omöjligt att hitta någon med kort varsel.


Tips på jobbet mottages tacksamt : )

Med vänlig hälsning, Lina
 
  • Skadade putsade väggar och golv med bortfallen puts, träribbor och rörgenomföring i hörn av renoveringsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad puts på vägg med avfallande bitar och gamla lister staplade nedanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad vägg med puts som fallit bort under renovering, exponerade tegelstenar och rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad vägg med bortsprungen puts och synliga kablar efter köksrenovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis rivna putsade väggar och synliga tegelstenar i ett blivande sovrum under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S StineLine skrev:
Hej,
Vi har flyttat ett gammalt kök och det ska nu bli ett sovrum. I samband med rivningen så skadades de putsade väggarna och mycket puts föll bort. Tror ni att jag klarar av att göra grovputsjobbet själv så att en målare sen kan komma in och bredspackla och finlira? Skulle ni ha använt er av gipsbruk?
Jag har använt gipsbruk innan för lite mindre ytor tex där vi har spårat för elledningar men inte på så här visa ytor. Jag har försökt få tag på hantverkare men då vi har lite tidsnöd verkar det lite omöjligt att hitta någon med kort varsel.


Tips på jobbet mottages tacksamt : )

Med vänlig hälsning, Lina

Hej Lina! Jag sitter i exakt samma problem som du satt i, och ser nästan identiskt ut. Jag undrar nu, hur gick du till väga och vart det bra? mvh Klara
 
Hejsan, det gick inte alls…alltså jag fick först ta in en murare som murade första lagret. Sedan kom målare som finspacklade och målade. Det blev huuur fint som helst! Men jag insåg att det var utanför min kunskap…
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.