Jag trodde att man under 60min från första tullen kunde passera områdets tullar fritt, men jag tolkar fakturan att så inte är fallet. Är detta ett fel i Transportstyrelsens system eller har man ändrat reglerna?!

Jag skulle in till stan för att hämta en pryl o skyndade mig hem för att slippa en till tull. Trodde jag.

Bilden avser två olika datum.
 
  • Resor i Stockholm, biljettpriser och tider, troligen kollektivtrafikavgifter, datum markerade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har inte jättekoll. Men det finns någon sådan regel som gäller specifikt för Lidingö. Det skall alltså gå att ta sig till/från Lidingö och ”fri väg” , utan att betala. Jag tror inte det gäller generellt.
 
  • Gilla
Skip6711
  • Laddar…
C
Dracula Dracula skrev:
Jag trodde att man under 60min från första tullen kunde passera områdets tullar fritt
Nä, så kul skall vi inte ha det :lying:
Fanns Lidingöreglen förut att du hade en timme på dig att ta dig till eller från Lidingö gratis.
Men Götet har tydligen någon sådan entimmesregel.
 
C cpalm skrev:

Men Götet har tydligen någon sådan entimmesregel.
Stämmer för Göteborg.
”Flerpassageregeln innebär att en bil som passerar flera betalstationer inom 60 minuter bara beskattas en gång. Det belopp som då ska betalas är det högsta beloppet av de passagerna.”
 
Togs inte lidingöregeln bort när norra länken färdigställdes? Och den var väl gjord så att en passage in vid Ropsten måste följas av en passage ut någonstans?

Generellt annars så åker man väl på så många passager man orkar upp till maxbeloppet per dag. En felkörning mao in i stan kan ju lätt ge 90 pix om man passerar spärren två gånger inom någon minut
 
  • Gilla
Blazermannen och 1 till
  • Laddar…
För att inte betala för färd till/från Lidingö så måste men komma E4 från Uppsala och köra ner i tunneln till höger om jag inte mins fel nu. Lite klurigt med skylarna , dom sitter rätt långt före avfarten som är strax före norrtull och lätt att missa .Då blir det ingen avgift som det heter. Tillbaka ska man åka mot Uppsala, skyltar finns i tunneln-
 
C
J jonaserik skrev:
För att inte betala för färd till/från Lidingö så måste men komma E4 från Uppsala och köra ner i tunneln till höger om jag inte mins fel nu.
Jepp, lidingöregeln försvann när den delen av norra länken öppnades i och med att den har direktförbindelse med lidingöbron, som då alltså inte är försedd med tullstation.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.