M MiaSthlm skrev:
Ibland behöver man planera förväg och hitta lösningar när problem dyker upp och ibland frågar man om hjälp och det är inte för att tryckas ner.
Gick det bra löste det sig med internet.
 
  • Gilla
leifberggren
  • Laddar…
Hyfsat körde över telefonen. Har inte haft tid att engagera mig mer i detta .
 
  • Gilla
A-Man_08 och 1 till
  • Laddar…
S
M MiaSthlm skrev:
Hyfsat körde över telefonen. Har inte haft tid att engagera mig mer i detta .
Men någon måste ju ställas till svars!
 
  • Gilla
  • Haha
pippii långstrump och 15 till
  • Laddar…
kisumisu
A AndersS skrev:
Och du har aktiverat samtal med VoLTE?
Vissa operatörer kan även flytta samtal till wifi men det tycker jag blir för instabilt.
VoLTE hjälper inte mycket när 4G täckning kass. Ok gå över wifi, men wifi måste ju ha nät. Är fibern nere så hjälper det inte mycket.
 
Om en person inte har förmåga att ordna alternativ uppkoppling, samt att vederbörande saknar förmåga att inställa sig på ordinarie arbetsplats... ja hur kan man hjälpa en dylik person.
 
  • Gilla
stugan_i_skogen och 3 till
  • Laddar…
R
M MiaSthlm skrev:
Ibland behöver man planera förväg och hitta lösningar när problem dyker upp och ibland frågar man om hjälp och det är inte för att tryckas ner.
Fast du frågade inte om hjälp. Du frågade om ersättning. Men folk var snälla och gav dig hjälp ändå ser det ut som.

Tycker inte att du tryckts ner mer än att du fått förklarat för dig att du inte har någon ersättning att hämta och att det är upp till dig att ordna alternativ uppkoppling eftersom du har en privat fiber utan några egentliga garantier.
 
  • Gilla
pippii långstrump och 9 till
  • Laddar…
Det är ju en stor skillnad på om man kan få ersättning för att internet ligger nere beroende på om det handlar om privat heller företags abonnemang.
Men har ej sett något svar på vilket det är TS har?
 
F fusion skrev:
Öhh, TS , du lyckades ju skriva meddelande hit, då har du väl internet :thinking:

Svajig täckning i Stockholm, finns det ?
Jajamensan. Jag bor i "betongområde" och där stör alla husen både radiosignaler och telesignaler. På min p-plats är det noll mottagning för internet, kan dock prata i telefon där... Men jag behöver aldrig ha möten sittande på p-platsen Vid stallet (mitt i Sthlms-förort) är det också kass mottagning emellanåt. Då får jag vänta med FB-inläggen tills jag kört lite närmare hemåt...
 
Pellegnillot71
M MiaSthlm skrev:
Till alla som förespråkar uppkoppling via mobil så ligger vårt boende i ett svajigt område. Det mest irriterande är att få massa problem i en stressigt tillvaro som tar tid att fixa och man själv är inte alls igenligen inblandad i och frågade bara om någon hade erfarenhet om vad som gäller och behöver inte putslustiga kommentarer och ordmärkare alla här tror jag förstår vad jag menar.
Nej men du verkar vänta på svar som du inte kommer att få.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
VoLTE hjälper inte mycket när 4G täckning kass. Ok gå över wifi, men wifi måste ju ha nät. Är fibern nere så hjälper det inte mycket.
Självklart hjälper det inte om du har dålig uppkoppling mot 4G, men har hjälpt släktingar där de inte har haft det aktiverat och "klagat" över att det varit problem att ringa, även själv missat när mobilen fick en uppdatering och VoLTE blev avaktiverat. Och wifi noteringen var generellt utifrån om man har dålig mobilmottagning t.ex. inne i ett hus för att kunna ringa kan det vara en nödlösning.
 
Mats-S
I itscire skrev:
Spot on! Lös din jobbsituation och gå vidare i livet. Olyckor händer. Vet nån förresten om jag kan få kompensation för att jag behöver ta hand om kommunens löv som blåser in på tomten?
Kan jag få kompensation för att jag ödslar min dyrbara tid på att läsa den här kompensationstråden
 
  • Gilla
  • Haha
Uffe A och 5 till
  • Laddar…
Nissens
M MiaSthlm skrev:
Hyfsat körde över telefonen. Har inte haft tid att engagera mig mer i detta .
Så det sade var omöjligt var alltså möjligt?
Varsågod för tipset! :)
 
  • Gilla
pippii långstrump och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle köpa en vara som var kraftigt nedsatt på väg hem från jobbet häromdagen. Tyvärr var det en olycka på motorvägen som gjorde att jag blev stående en bra stund. När jag kom fram till affären hade den vara jag skulle ha precis tagit slut.

Det var en Volvo och en BMW som hade krockat. Kan man via polisen få reda på vilken bil som var vållande till skadan så jag vet om det är Volvo eller BMW som ska stå för mellanskillnaden mot ordinarie pris?
 
  • Gilla
  • Haha
Jakobk och 6 till
  • Laddar…
Det var nog jag i Volvon. Skriv ditt kontonummer och personnummer här, så fixar jag det.
 
  • Haha
  • Gilla
husägaren TS och 4 till
  • Laddar…
[/QUOTE] En fiberkabel är inte bara ta en avbitare och lite tejp att få i hop, fibern kan ha sträckt sig och måste bytas en bit, 2 fiberskarvar måste till med en bit i mellan, du har väl mobila lösningar, jag har inget annat, går väldigt snabbt nu för tiden, nån ersättning är inte att tänka på, kanske hjälp med mobilräkning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.