N nicmarxp skrev:
Har knåpat ihop en liten Lock Screen Widget för iOS 16 så jag lätt kan överblicka priserna utan att starta Tibber-appen. Den kräver Beta-versionen av Scriptable för att funka på lock screen.

Källkoden är fri att ladda ner här och alla instruktioner finns:
[länk]

Som jag skrev på sidan, jag skulle vilja förbättra den så att efter 13.00, skulle den visa dagens priser från 12-23 och morgondagenspriser från 00-11. Datan finns redan, har bara inte ordnat det än.

Har även förberett den för att visa produktion av solpaneler, men har inte fått dem än, så har ingen API-data där.

Hör av er om ni använder den och om ni kommer på något sätt att förbättra den!

[bild]
[bild]
Mycket trevlig, snyggt jobbat! Men går det byta punkt mot komma, så det blir rätt? Liten skitsak, men kommer störa mig varje gång jag ser låsskärmen
 
Javisst, ersätt rad 57 med dessa två raderna:

priceComma = price.replace(".", ',')
const priceText = priceStack.addText(`${priceComma}`);

lycka till ;)
 
  • Gilla
Jezperse
  • Laddar…
LoweW
Tackar!

iPhone 11 Pro
iOS 16.1
 
  • Låsskärm på smartphone, jordbild, datum, tid, batteri, signalstyrka, och en aktiv timer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Krca
  • Laddar…
För en som inte hållit på med widgets över huvud taget förut, har inte riktigt sett nyttan. Är det fasta storlekar på dessa? Eller kan man göra dem ännu större än den som syns på LoweW's bild ovan?
Dubbelt så hög, eller hela skärmens bredd eller liknande?
 
Funkade! Toppen .
Drömmen vore när man långtrycker på widgeten. Så kommer ett fönster med hela dagens timpriser med att bläddra till morgondagens priser.
Att lysa rött även när det är dagens dyraste timmar.
 
Stort tack!
 
Oooo denna tackar vi för :)
 
Får nedan felmeddelande när jag kör scriptet. Någon idé?

2022-11-03 12:34:23: Error on line 338:25: TypeError: undefined is not an object (evaluating 'res.data.viewer')
 
V vestberg skrev:
Får nedan felmeddelande när jag kör scriptet. Någon idé?

2022-11-03 12:34:23: Error on line 338:25: TypeError: undefined is not an object (evaluating 'res.data.viewer')
Nu är jag inte någon hejjare på js. Men har du lagt in en korrekt token?
 
Japp den ligger där mellan ””.
Men jag får dubbelkolla.
 
Riktig snygg widget!

tack för att du delade med dig av detta!
 
Joakim Elfving Joakim Elfving skrev:
Funkade! Toppen .
Drömmen vore när man långtrycker på widgeten. Så kommer ett fönster med hela dagens timpriser med att bläddra till morgondagens priser.
Att lysa rött även när det är dagens dyraste timmar.
man kan swipa till vänster där man kan göra sånt, då har man tillgång till mycket större yta och färg. Men då får man koda det också, just nu visas samma fast i färg där rött är dyrt :)
 
  • Gilla
Joakim Elfving
  • Laddar…
R Robin Lindberg skrev:
Riktig snygg widget!

tack för att du delade med dig av detta!
tack! Ni på forumet har hjälpt mig med en massa saker så det var det minsta jag kunde göra, dessutom uppdaterade en Tobias också så den blev ännu bättre :)
 
Tack så mycket för detta! Dock visar det fel pris för mig? I appen står det 27 öre men i widgeten 45 öre?

Detaljbild med grafiska element och text, abstrakt metergraf, värde 0.45 kr, subtil blixtikon, delvis synlig person. Linjediagram visar trend över tid, toppar vid 06 och 14, kraftigt fall efter 20.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T thomas_7 skrev:
Tack så mycket för detta! Dock visar det fel pris för mig? I appen står det 27 öre men i widgeten 45 öre?

[bild] [bild]
har du skatt och avgifter på? Om du scrollar ner lite i tibber finns det ett reglage. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.