F
StorDrömLitenBudget StorDrömLitenBudget skrev:
Hej!
Ska tömma en oljetank i Sthlm som är fylld med olja. Hur kan man sälja det och vad bör man få per liter?

Valfri dieselbilsägare?
 
StorDrömLitenBudget StorDrömLitenBudget skrev:
Hej!
Ska tömma en oljetank i Sthlm som är fylld med olja. Hur kan man sälja det och vad bör man få per liter?
Kan tilläggas att företaget som demonterar pannan vill köpa oljan för 5kr litern men känns som ett underpris (förstår så klart då ju ska sälja det vidare)
 
StorDrömLitenBudget StorDrömLitenBudget skrev:
Så kanske värt 10kr litern?
10kr är riktigt billigt om oljan är ren och du står för pumpning och dunkar/fat, vill du däremot bli av med en grumlig vattenblandad bottensats måste du nog betala.
 
B
Jag hade nog betalat runt 8kr per liter. Beror ju lite på hur det ser ut. Högre pris om det är filtrerat och separerat från vatten, lägre än 8kr om det var massa skit och en hel del vatten i det.

Kolla annonser på blocket. Jag tror du kan sälja det själv till högre pris, om du får ut det ur tanken...
 
Är det vanligt med vatten i en inomhus tank?

Hur många liter rör det sig om?
 
nino nino skrev:
Är det vanligt med vatten i en inomhus tank?

Den är inte utspädd om det är det som menas? Det handlar om typ 750liter

Hur många liter rör det sig om?
B BSOD skrev:
Jag hade nog betalat runt 8kr per liter. Beror ju lite på hur det ser ut. Högre pris om det är filtrerat och separerat från vatten, lägre än 8kr om det var massa skit och en hel del vatten i det.

Kolla annonser på blocket. Jag tror du kan sälja det själv till högre pris, om du får ut det ur tanken...
F fribygg skrev:
10kr är riktigt billigt om oljan är ren och du står för pumpning och dunkar/fat, vill du däremot bli av med en grumlig vattenblandad bottensats måste du nog betala.
 
B
nino nino skrev:
Är det vanligt med vatten i en inomhus tank?

Hur många liter rör det sig om?
Vet inte, men de sista 200 literna i min inomhustank hade en hel del vatten, rost och annat skit i sig. Men det var väl samlat under en 20årsperiod.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.