Hej,

Hur installerar man ett frånluftsdon don här? Det är ju bara ett hål (som har dimensionerna 11,5 x 11,5 cm), kan jag bara köpa ett don som jag placerar och fogar fast?
 
  • Hål i vägg med skumisolering som syns, omgiven av blommigt tapet och vit list.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Normalt med ett rör ansluten till donet. Är det dusch där du ska in med fläkt eller vad ?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Normalt med ett rör ansluten till donet. Är det dusch där du ska in med fläkt eller vad ?
Nä det är i ett sovrum där personer som renoverat lägenheten för 30 år sen av någon väldigt konstig anledning tapetserade för ventilationen. Nu upptäckte vi att det skulle sitta ett don där och tog fram hålet igen men finns inget rör eller liknande.. det är liksom hål i väggen in till ventilationstrumman.
 
Är det inte igensatt för att styra luftflödet rätt, dvs. friskluft in i sovrum och ut som frånluft i WC/bad och kök?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Rostig_9000i_-88 Rostig_9000i_-88 skrev:
Är det inte igensatt för att styra luftflödet rätt, dvs. friskluft in i sovrum och ut som frånluft i WC/bad och kök?
Det trodde jag också. Men enligt ovk:n som gjordes idag så ska det finnas ett don där
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.