Hur vrider jag den?
 
  • Installationsdetaljer, rörkopplingar, kablar, teknisk utrustning, möjlig vattenanslutning, komplex.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M _Mannen skrev:
Då går pumpen på ett program avsett för golvvärme.
Den svarta visaren på fjärrvärmen står nära noll va? Svårt att se. Isåfall har du för lite vatten i värmesystemet vilket kan vara felet. Fyll på det så den står på 1. Det finns en påfyllningskran på fjärrvärmen
Ganska nära noll ja
 
  • Manometer med temperatur- och tryckavläsningar, rörledningar och ventiler i bakgrunden. Industriellt, mätinstrument, teknisk utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M _Mannen skrev:
Det svarta rektangulära vredet man ser på bilden är påfyllningen
Jag vågade o chansade.

Är 1 ok?
 
  • Manometer och termometer på en värmesysteminstallation; indikerar tryck och temperatur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
Perfekt! Avvakta några dagar och se om värmen blir bättre. Trycket ska du ha runt 1. Det kan pendla lite, typ mellan 1,2 och 0,8. Faller det ändå lägre kan du ha ett läkage.
 
M _Mannen skrev:
Perfekt! Avvakta några dagar och se om värmen blir bättre. Trycket ska du ha runt 1. Det kan pendla lite, typ mellan 1,2 och 0,8. Faller det ändå lägre kan du
M _Mannen skrev:
Perfekt! Avvakta några dagar och se om värmen blir bättre. Trycket ska du ha runt 1. Det kan pendla lite, typ mellan 1,2 och 0,8. Faller det ändå lägre kan du ha ett läkage.
Jag hör av mig igen annars och kollar om du vill hjälpa mig mer
Tack för all din hjälp, ovärderligt för mig ⚘️
 

Oj mitt svar blev lite konstigt ovan.
Men tusen tack igen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.