Ja, du har nog rätt.
 
Köpte ersättningskontaktorer från elfa till min CTC och om jag minns rätt låg de på runt 500kr från Siemens. Som tidigare skrivits är riktigt tight att få in dessa, speciellt om de är avsedda för montage på en din-skena. Kabellängderna original är inget att hurra över heller. Speciellt om något gått varmt och man måste kapa bort en bit
 
Jepp det finns små brumfria värmekontaktorer som tål 20 Amp och får plats. Problemet är att vid montering så hr dom vänt snäppet som ska lossa på insidan och är ett H-E att komma åt, så man får bryta sönder snäppet på framsidan och knuffa kontaktorn in så den lossnar , vid byte så är det lätt att det blir del , samma färg på alla kablar, vid byte så byt en kabel i taget på varje kontaktor så blir det rätt.
 
Gör ett litet trådlyft här för att avrapportera.
Har kört på pga lathet och andra projekt som tar tid och hela tiden reglerat framledningstemp helt manuellt.
Konstaterade att det mycket riktigt var utegivaren som var kass, jag skruvade loss täckkåpan utomhus och såg att motståndet där bara hade kontakt med ena ledaren.
Efter att en ny har legat till sig i påsen på pannan nåt halvår nu, och VVSaren ändå var här för att byta en läckande säkerhetsventil rev jag ur den gamla igår och drog kabeln. VVSaren monterade in den idag när han ändå hade pannan öppen, och allt funkar som det ska nu.
Ngenic har jag inte fått tag på någon i höst, men bevakar när de kommer i lager igen då jag framöver blir med luftvärmepump och då vill kunna styra pannan så smidigt som möjligt med rumsgivare i sämsta rummet istället för att elda för kråkorna när LLVP får köra som primär källa framöver.
 
Inte helt fel att hitta. CTC som du har , har ingen indikering på tempen på utgivaren , så grattis till det hela
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.