Mjölnaren skrev:
Nu handlar jag på: [länk]
Tack för tipset Mjölnaren. Jag beställde på deras hemsida i måndags och fick varorna levererade till dörren vid lunchtid igår onsdag! Och billigt var det ju också.
 
Faidros skrev:
Tack för tipset Mjölnaren.
'Vasse go' ;)
Det har blivit några beställningar till sedan mitt inlägg ovan och allt har funkat :). Letade nyligen på Soliducts hemsida efter eftervärmare för vatten men kunde inte finna något så jag skickade ett mail med frågan. En halvtimma! senare hade jag svar och dom kunde fixa detta och lite till som inte fanns på sidan. Kanon!
 
Mjölnaren skrev:
eftervärmare för vatten
Jag letar också en sådan. Vad kostade den? Bild?
 
Faidros skrev:
Jag letar också en sådan. Vad kostade den? Bild?
Soliduct håller på att snickar på en offert till mig med ventprylar och en skorsten till vedpannan så något pris har jag ännu inte. Du finner dock vattenvärmare här: http://www.veab.com/content/view/19/51/lang,se/
Det är säkert något liknande dom kan "fixa".
 
Jag har slutat surfa runt bland nätfirmorna pga att deras priser inte är riktigt på rätt nivå. Lokala företeelser såsom Ahlsell, Lindab och K-rauta presterar ofta bättre. De två förstnämnda efter lite prutning...
 
Faidros skrev:
Jag letar också en sådan. Vad kostade den? Bild?
Nu har pris kommit från Soliduct och mycket riktigt så är det en vattenvärmare från VEAB (200-3-2,5) dom erbjuder. Prislappen hamnade på 4.000:- inkl. moms & frakt.
 
Huh, låter dyrt. Borde det inte gå att stoppa i en (ny) bilkylare för 1000kr i en låda (tex från fyrkantig ljuddämpare för nån dryg femhundring, den har ju redan fina täta anslutningar osv) å köra med den som värmare, stoppa två två bilkylare i samma låda å kör både värme å frikyla, bör väl bli halva priset ungefär för bara värme å kör man kyla i samma låda tjänar man väl ännu mera.. eller blir det för stort tryckfall med bilkylare? bilkylaren bör väl iaf hålla rätt bra då den är gjord för en mycket mer aggressiv miljö...
 
Ah, låter ju lovande :)

Såg att den tillverkaren även gör värmeväxlare och annat så Soliduct kanske även kommer erbjuda billigare alternativ på värmeväxlare och annat så småningom om de tar in deras sortiment.
 
Mjölnaren skrev:
Det tyckte tydligen Soliduct också för nu har det kommit ny offert på halva pengen och nytt fabrikat ;)
[länk]
Jag skulle vilja montera den där på en vertikal kanal, men det är väl tveksamt om det går.
Är det någon som har lyckats hitta PDF:en med installationsanvisningen på den där hemsidan? Min litauiska är inte vad den borde.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.