Har ett höj/sänkbart skrivbord från IKEA som heter Rodulf och märkte snabbt att om man sitter och skriver så knarrar det i bordet och det är lätt hänt att bordsskivan sviktar lite vid normal användning. Väldigt tråkigt.

Hur gör jag enklast för att stadga upp bordet?

Tänkte spontant att jag skulle sätta fast ett gäng bitumen-plattor under skivan för att få mer tyngd i den och således mindre benägen att röra sig av mina rörelser? Kan det vara något?

Annars kanske skruva fast några perforerade stålprofiler kanske? Eller något annat
 
Är det själva underredet som knarrar eller är det bordsskiva-underrede?

Är det själva underredet som sviktar eller själva bordsskivan?
 
  • Gilla
Henke_2017
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Är det själva underredet som knarrar eller är det bordsskiva-underrede?

Är det själva underredet som sviktar eller själva bordsskivan?
Provade nu och det är själva skivan. Tydligen någon ganska klen skiva som de tagit fram...

"Spån- och träfiberskiva med bikakemönstrad pappersfyllning (100% återvunnet papper), Akrylfärg, Plastkant"
 
Henke_2017 Henke_2017 skrev:
Provade nu och det är själva skivan. Tydligen någon ganska klen skiva som de tagit fram...

"Spån- och träfiberskiva med bikakemönstrad pappersfyllning (100% återvunnet papper), Akrylfärg, Plastkant"
Känns lite mjukt för att skruva fast L-profil....? köp en spånskiveskiva: https://www.ikea.com/se/sv/p/trotten-bordsskiva-vit-90474749/
 
  • Gilla
Henke_2017
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.