Skall till och isolera källarens yttervägg med isodrän 100 mm tjocklek. Nån som kan tipsa om återförsäljare med bra priser. Bor i stockholm. Beijer tar 225:- m2.:confused:
 
Jag tror du ska finslipa din förhandlingsteknik en aning. I höstas handlade jag isodränskivor för 167sek per kvm (70kpa skivan) och några kronor mindre för den mindre trycktåliga varianten. På Beijer.

Om förhandlingen misslyckas tycker jag du ska göra ett försök här:

http://www.mdtab.se/

Isodrän är förövrigt en avknoppning från detta företag så det är hos MDT kompetensen på produkterna finns. Beijerbutikerna handlar av MDT som också är grossist.
 
Kolla priset på pordrän likaså. Jag köpte direkt från Pordrän - men även från lokala brädgården. Det var de senarenämnda som tyckte jag skulle köra på Pordrän eftersom priset var något lägre. Handlade från Hägerstens Brädgård.

Visst är det lite skillnad på prylarna, men jag tror (dvs helt ovetenskapligt) att det inte är så stor skillnad. Dock märkte jag att pordränskivornas kulor satt ihop hårdare än isodrän när jag och grannen jämförde skivor.
 
Kanon, tack för tipset. 167:- m2 kostar pordränskivan 19k som kan, enligt pordrän, användas både under plattan och på källarvägg:D
 
Fasting65 skrev:
Kolla priset på pordrän likaså. Jag köpte direkt från Pordrän - men även från lokala brädgården. Det var de senarenämnda som tyckte jag skulle köra på Pordrän eftersom priset var något lägre. Handlade från Hägerstens Brädgård.

Visst är det lite skillnad på prylarna, men jag tror (dvs helt ovetenskapligt) att det inte är så stor skillnad. Dock märkte jag att pordränskivornas kulor satt ihop hårdare än isodrän när jag och grannen jämförde skivor.
Jag tror inte heller det är så jäkla stor skillnad på skivorna. Isodrän vill gärna hävda att dom har jämnare kvalitet på sina skivor.....

Det som däremot skiljer något enormt, det är supporten från tillverkaren. Jag jagade pordrän under lång tid när jag fixade i källaren och trots både mail, meddelanden och löften om att dom skulle ringa tillbaka hände inget. Helkass. Isodrän däremot har suverän support via MDT. Men allt har sitt pris...
 
Washbjurn skrev:
Kanon, tack för tipset. 167:- m2 kostar pordränskivan 19k som kan, enligt pordrän, användas både under plattan och på källarvägg:D
Vart fick du det priset? direkt i från pordrän..?
 
Ringde till Pordrän som säljer direkt till privatpersoner. Dock måste man betala kontant.
MDTAB vill inte sälja isodrän direkt utan hänvisar till återförsäljare. Molnsätra entrepenad i Järfälla tar 210:- m2.
 
Jag köpte direkt från MDT i länna för 1 och ett halvt år sedan iaf.
 
OK, vad fick du för priser? Kanske beror på vem man pratade med:confused:
 
snuttjulle skrev:
Jag köpte direkt från MDT i länna för 1 och ett halvt år sedan iaf.
Jag köpte direkt i höstas när jag gjorde källaren och kommer försöka kortsluta ÅF ledet även denna gång. Dock ska man ju passa sig för att hamna i en sits där man får listpriser bara för att dom inte vill konkurrera med ÅF-ledet.

Sist handlade jag 90% av prylarna hos Beijer Lissma, hämtade det direkt hos MDT på vägen hem och kompletteringsköpte vissa saker direkt hos MDT.
 
Är det många som ska ha isolering under hösten jag kan tänka mig att arrangera ett litet storköp?
 
Jag & min granne ska ev drännera om husen.. Men vi hade väll igentligen tänkt i vår. Fast det går kanske att köra tidigare.. Matrela kan ju i och för sig stå ett tag utan att ta skada.. Eller så stressar jag grannen (som bygger badrum just nu) så blir det av redan i höst...

Jag behöver dock mäta ordenligt..

bor i Stuvsta Söder om Söder.
 
Man skulle iaf kunna kolla om det finns något att tjäna på att tredubbla insatsen, inte bor du speciellt långt bort heller....

Dräneringsprojektet ligger sent i år för mig, oktober november. Har en del projektering framför mig innan jag är klar för upphandling, men tanken är att fixa fram en materiallista tämligen omgående.
 
Vad är det för matrel som behövs...?

Isodrän
Dränneringsrör
täcklist
fiberduk

någonting mer?
 
Per-Erik skrev:
Vad är det för matrel som behövs...?

Isodrän
Dränneringsrör
täcklist
fiberduk

någonting mer?
Det är väl nått sånt. Ungefär. Jag behöver ev anlägga någon pumpgrop för att få bort dränvattnet och funderar också på att fixa någon stor backventilslösning för avloppet (det är underdimensionerat i området så vid skyfall finns risken att huset fylls via avloppet).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.