galento
Man kan ju tycka att det inte skulle vara så stort besvär att skaffa en egen
rörbit om den nu är så bra och man har nytta av den i framtiden också.
 
  • Gilla
Wittlock
  • Laddar…
Jag skulle blivit irriterad. Men inte krascha grannsämjan. Om det blir aktuellt igen, så var lite övertydlig om när du behöver ha tillbaka det. Oavsett om du faktiskt behöver det just då.
En släkting lånade ut gräsklipparen till en ”lite speciell” granne. När han behövde ha den själv så ”jasså gräsklipparen, den har jag sålt.
 
  • Wow
  • Haha
  • Arg
  • Gilla
Workingclasshero och 14 till
  • Laddar…
galento
H Hallerudsbo skrev:
Nja verktyg lånar jag tyvärr inte ut.
Värsta jag vet när det inte kommer tillbaka, eller lortigt eller trasigt.
Nä mitt garage och jag vet vart saker är, vill grannen ha så får han bygga ett likadant.
Ja man får faktiskt försöka se till att ha de grejer man behöver för sitt leverne så man inte
behöver springa hos grannarna och låna. Såna personer är inte populära häromkring.
 
K
H hempularen skrev:
Jag skulle blivit irriterad. Men inte krascha grannsämjan. Om det blir aktuellt igen, så var lite övertydlig om när du behöver ha tillbaka det. Oavsett om du faktiskt behöver det just då.
En släkting lånade ut gräsklipparen till en ”lite speciell” granne. När han behövde ha den själv så ”jasså gräsklipparen, den har jag sålt.
Jag kan tyvärr inte hjälpa med det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Boende45 och 14 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
.
En släkting lånade ut gräsklipparen till en ”lite speciell” granne. När han behövde ha den själv så ”jasså gräsklipparen, den har jag sålt.
Gjort något liknande, lånade ut en jordfräs till en som jobbade på samma ställe fast inte inom samma företag. Behövde den inte så när det kom på tal att personen hade behov av en så erbjöd jag mig att låna ut min, körde tom dit den.
I alla fall, jag behövde som sagt inte jordfräsen och det gick ett tag utan att den kom på tal. Personen som lånade bytte skift så jag såg inte denne så ofta. Typ två år senare så kom jag på att jag skulle behöva den till en grej och letade upp personen som lånat den för att höra om jag kunde hämta den igen. Men det gick inte för personen hade sålt huset inklusive alla grejer i garaget. Hepp. :rolleyes:
 
  • Wow
TRJBerg
  • Laddar…
Fälgkors, finns det fortfarande?

Jag har alltid ( i vart fall sedan 1990) använt Biltema teleskopskaft för hjulbultar.

Teleskopiskt hjulbultskaft från Biltema för att byta hjul på fordon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tomture61 och 11 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Fälgkors, finns det fortfarande?
De brukar i alla fall hålla, även med rör.
D Dilato skrev:
Jag har alltid (i vart fall sedan 1990) använt Biltema teleskopskaft för hjulbultar.
En sådan där har jag dragit av med handkraft utan rör, men den var nog från Classe om jag minns rätt.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
janwide
K K. L skrev:
[bild]
Det är ju HAN! :rofl:
 
Magnus E K
H Hallerudsbo skrev:
Nja verktyg lånar jag tyvärr inte ut.
Värsta jag vet när det inte kommer tillbaka, eller lortigt eller trasigt.
Nä mitt garage och jag vet vart saker är, vill grannen ha så får han bygga ett likadant.
Behövs ett par till:
Lyssna ej på verktygen
Dagdröm ej om verktygen
 
Alfredo Alfredo skrev:
De brukar i alla fall hålla, även med rör.
En sådan där har jag dragit av med handkraft utan rör, men den var nog från Classe om jag minns rätt.
Kanske var annan kvalité men jag har också ett Biltema skaft som hållt i mången år.
 
T TheGame skrev:
Kanske var annan kvalité men jag har också ett Biltema skaft som hållt i mången år.
Ja jag har också ett annat numera som jag haft i många år. Min erfarenhet är att de funkar bra på normaldjävliga bultar men kan gå sönder på överdjävliga. I mitt fall gick helt enkelt "fyrkantspinnen" av. Kan naturligtvis varit ett måndagsexemplar men numera tar jag fälgkorset om jag måste vålda helt överdjävligt.
 
Ett bra tips är väl att skaffa Hygglo, lägg in järnröret där för 100:- dag så kan grannen hyra in sig där. Du kommer nog inte få frågan igen efter det.
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Fälgkors, finns det fortfarande?

Jag har alltid ( i vart fall sedan 1990) använt Biltema teleskopskaft för hjulbultar.

[bild]
Den tycker jag är värdelös.
Sånt här från biltema har jag. Men ett blått. De vinklade ger inte lika bra kraft om det sitter jävligt.


Sen om en granne frågar så är jag verktygslös. Har ingenting, nada. Har lånat ut vad jag ska i mitt liv, så har saker överallt som jag aldrig fått tillbaka trots man bett om det :D
71-202_xxl_1.jpg
 
  • Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ja jag har också ett annat numera som jag haft i många år. Min erfarenhet är att de funkar bra på normaldjävliga bultar men kan gå sönder på överdjävliga. I mitt fall gick helt enkelt "fyrkantspinnen" av. Kan naturligtvis varit ett måndagsexemplar men numera tar jag fälgkorset om jag måste vålda helt överdjävligt.
Ja ett fälgkors har jag böjt så det finns dålig kvalla även bland fälgkors :rofl:
 
galento
R Rkarlsson skrev:
[bild]
Vet vi använde en liknande modell från Facom när vi renoverade hetoljepumpar på ett ställe , att det höll med långa röret på :surprised:
Det var kvalité för det användes en hel del.
24 mm nyckeltag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.