Hej

Jag har gjort renoveringsarbeten i mitt hus. Jag byggde ett helt nytt badrum med alla dess nya avlop, VVS och vattenledningar, renoverade elcentralen, bad om att montera ett helt nytt kök med alla dess vitvaror och separerade rum med väggar, dörrar och el.

Hantverkaren lovade att tillhandahålla alla garantibevis och certifiering relaterade till el, vatten och VVS. Det har gått tre veckor sedan jag betalade den senaste betalningen och företaget fortsätter att skjuta upp det och det verkar som om de inte kommer att ge mig dessa papper.

Vad föreslår du att jag måste göra?

Br
Rami
 
P
throne rallolah skrev:
Hej

Jag har gjort renoveringsarbeten i mitt hus. Jag byggde ett helt nytt badrum med alla dess nya avlop, VVS och vattenledningar, renoverade elcentralen, bad om att montera ett helt nytt kök med alla dess vitvaror och separerade rum med väggar, dörrar och el.

Hantverkaren lovade att tillhandahålla alla garantibevis och certifiering relaterade till el, vatten och VVS. Det har gått tre veckor sedan jag betalade den senaste betalningen och företaget fortsätter att skjuta upp det och det verkar som om de inte kommer att ge mig dessa papper.

Vad föreslår du att jag måste göra?

Br
Rami
Det var dumt att betala innan de levererat allt som skulle ingå, dvs. garantibevis och certifikat.
Nu är du nog utlämnad till deras välvilja...
Du kan ju kolla upp om de har rating på Facebook och andra ställen, du kan ju då "hota" med att skriva ner dem där.
 
BirgitS
Har du kollat att de är med i någon av branschorganisationerna BKR och GVK?
Det är bara deras medlemmar som har rätt att utförda våtrumsintyg.

Har firman ett kontor som du kan besöka?
 
throne rallolah skrev:
Vad föreslår du att jag måste göra?
Ett alternativ är ingenting. Har de gjort ett bra jobb behövs inga papper och har de gjort ett dåligt jobb hjälper inga papper... Givetvis en aning förenklat.
 
  • Gilla
lynx_se
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.