M
Hej
Kommer få leverans av vitvaror till vårt nya kök kommande vecka. Problemet är det att köket är inte påbörjat än och jag räknar med att vitvarorna tidigast kan komma in om 3 veckor. Helt förkastligt att förvara vitvaror, primärt kyl samt frys i garaget dessa veckor? Isolerat ouppvärmt 70-tals garage med ny garageport.
Tänkte först köpa ett direktverkande olje-element för att försöka hålla min 10-15 gr men kan man slippa så…
Bor i Småland så inga köldgrader än men trots allt november snart. Vad tror ni?
 
Jag kan inte påstå att jag vet, men det skulle förvåna mig mycket om du inte kan ha dem stående i garaget. Så länge de inte är inkopplade borde ingenting kunna hända.
 
Inga problem att låta dem stå där ouppvärmt.
 
H
M MBZV skrev:
Hej
Kommer få leverans av vitvaror till vårt nya kök kommande vecka. Problemet är det att köket är inte påbörjat än och jag räknar med att vitvarorna tidigast kan komma in om 3 veckor. Helt förkastligt att förvara vitvaror, primärt kyl samt frys i garaget dessa veckor? Isolerat ouppvärmt 70-tals garage med ny garageport.
Tänkte först köpa ett direktverkande olje-element för att försöka hålla min 10-15 gr men kan man slippa så…
Bor i Småland så inga köldgrader än men trots allt november snart. Vad tror ni?
Så långe de står frostfritt och torrt är det säkert ingen fara men kolla med leverantören/tillverkaren, få det skriftligt om möjligt. Antar att de står på pallar? Går det att bygga någon enkel ställning med isolering runt om vitvarorna?
 
M
Skulle tro att det är på pall eller ivf någon cellplast runtom.
 
H HEM2121 skrev:
Så långe de står frostfritt och torrt är det säkert ingen fara
Varför skulle de behöva förvaras frostfritt? En provkörd diskmaskin möjligen men allt annat lär tåla frost.
 
Vitvaror transporteras ju i ouppvärmda lastbilar vintertid, så självklart tål dom att förvaras några veckor i kallgrader.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.