Har ett vevex svx aggregat på vinden och vill nu byta till ett annat vad ska jag välja för något
 
P Per Ålander skrev:
Har ett vevex svx aggregat på vinden och vill nu byta till ett annat vad ska jag välja för något
P Per Ålander skrev:
Har ett vevex svx aggregat på vinden och vill nu byta till ett annat vad ska jag välja för något
Hej, har samma Vevex ventilation som du, och undrar om du hittat något vettigt att ersätta den gamla ventilationen med, och i så fall, vad blev det och är du nöjd? Kostnad är ju intressant också! Per
 
Perellert Perellert skrev:
Hej, har samma Vevex ventilation som du, och undrar om du hittat något vettigt att ersätta den gamla ventilationen med, och i så fall, vad blev det och är du nöjd? Kostnad är ju intressant också! Per
Perellert Perellert skrev:
Hej, har samma Vevex ventilation som du, och undrar om du hittat något vettigt att ersätta den gamla ventilationen med, och i så fall, vad blev det och är du nöjd? Kostnad är ju intressant också! Per
Hej Per, verkar som att Per inte vart online på ett år men han kommer kanske med ett svar.
Kan flika in med att jag precis köpt ett hus (tillträde 1dec) där all rördragning är gjord och med aggregatet, som är just ett Vevex SVX, stående vid sidan oinkopplat. Vet inte riktigt varför förra ägaren aldrig installerade detta. Frågan är om det är värt att provköra detta som stått många år eller om man ska titta på ett nytt direkt.
/Jakobsson
 
MJakobsson MJakobsson skrev:
Hej Per, verkar som att Per inte vart online på ett år men han kommer kanske med ett svar.
Kan flika in med att jag precis köpt ett hus (tillträde 1dec) där all rördragning är gjord och med aggregatet, som är just ett Vevex SVX, stående vid sidan oinkopplat. Vet inte riktigt varför förra ägaren aldrig installerade detta. Frågan är om det är värt att provköra detta som stått många år eller om man ska titta på ett nytt direkt.
/Jakobsson
Godkväll! Pratade med en erfaren ventilationskille för ett tag sedan, och han tyckte jag skulle behålla mitt nuvarande, då det är ett bekymmersfritt system! Bara att byta filter en gång per år, och se till att kondensvatten forslas bort via en slang till avloppet. Kopplar du inte in det, får du höra av dig! Har haft mitt i 41 år, och bytt motorn en gång! /Per
 
MJakobsson MJakobsson skrev:
Hej Per, verkar som att Per inte vart online på ett år men han kommer kanske med ett svar.
Kan flika in med att jag precis köpt ett hus (tillträde 1dec) där all rördragning är gjord och med aggregatet, som är just ett Vevex SVX, stående vid sidan oinkopplat. Vet inte riktigt varför förra ägaren aldrig installerade detta. Frågan är om det är värt att provköra detta som stått många år eller om man ska titta på ett nytt direkt.
/Jakobsson
Hej igen, vad har varit ventilation under tiden den stått standby?
 
Perellert Perellert skrev:
Hej igen, vad har varit ventilation under tiden den stått standby?
Hej, det är självdragsventilation i dagsläget men då ventilationen är bristfällig så rekommenderade besiktningsmannen att koppla in den mekaniska från-/tillluftventilation som det är förberett för.
 
  • Gilla
Perellert
  • Laddar…
Har nyligen köpt ett hus med Vevex. Allt fungerar, så det finns (förmodligen) ingen anledning att byta än.

Men jag har väldigt svårt att få svar från både hantverkare och ventilationsföretag angående vilken typ av köksfläkt jag skall använda. Det satt en fläkt i köket innan de började renovera det, som hade direkt koppling till Vevex-systemet.

Av vad jag hittat så borde jag köpa en "Alliance Villa"-fläkt och koppla den på samma sätt till Vevex-systemet, kan det stämma?

Dokument från Skänninge Ventilations AB med renoveringsinstruktioner och en principritning av VEVEX-systemet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.