1. Barack Obama var det som installerade solceller.

2. Jag och min 8 åriga grabb hade haft många roliga timmar tillsammans att bygga detta bygge
 
1. Barack Obama
2.
När det är tävling hos Sveriges bästa sida, gäller det att bästa motivering smida!

För denna modell vill jag verkligen vinna, till min kära sambo, en underbar kvinna!

Då kan hon släppa vardagsstress och i bara lugn och ro, få sitta och bygga ett eget presidenthus ifrån Lego!
 
1 Barack Obama
2 En hektisk vår, sommar och höst med renovering av både egna och andra familjemedlemmars hus så nu ska jag banne mig bara sitta inne framför brasan och läsa ikapp Byggahus och bygga Vita huset i Lego ett bra tag.
 
1: Barack Obama
2. Min son skulle dansa sig trött om vi vann denna då han är tokig i Lego och USA och skulle hellre åka till Vita huset än Disneyland. Hans syster, som delar intresset med USA, håller inte riktigt med i det beslutet...
 
Barack Obama.
Jag skall inte själv ha byggsatsen, jag har inte nog tålamod att bygga med Lego. Men det har mina två barnbarn (8 och 11 år gamla), de är "tokiga" att bygga med Lego i allla dels former!
 
1. Barack Obama
2. Många verkar vilja vinna för att ge bort byggsatsen till någon annan. Jag vill vinna för att bygga själv! Vill också vinna för att bräcka släktingarnas instegsmodeller i Architecture-serien och för att minnas när jag var med i SM-finalen i legobygge för väldigt många år sedan.

Tack till redaktionen för fin vinst att tävla om! Och tack till besserwisseraktiga byggahusare som gjort att man numera är expert på Vita Husets solenergihistorik
 
1: Barack Obama!

2: Jag bor ensam mitt ute i skogen, och eftersom samfällighetsföreningen inte vill ploga hela vägen ut till mig, och jag är sjukskriven och inte har råd att stå för den notan själv, så förutspår jag långa perioder där jag sitter insnöad och rullar tummarna. Att ha ett mysigt lego-projekt att bygga på mellan vedhuggningar och snöskottningar hade definitivt hjälpt till att förebygga ett "All work and no play make Gabbie a dull girl"-scenario, och rädda mina dörrar. Håller tummar!
 
1. Barack Obama
2. Det kunde vara något som lockade pojkarna från mobilen, paddan, laptopen och VR-glasögonen till något att göra tillsammans med oss för en gång skull
 
1. Barack Obama
2. Jag har två stycken legotokiga grabbar som kommer bli helt lyriska över detta bygge.
 
1. Mr Barack Hussein Obama.
2. Min son älskar verkligen att bygga lego, det lyser i ögonen av glädje varje gång (måndag på veckoschemat) vi ska bygga! Denna byggsats kommer jag nog spara ett par år tills han blir ännu lite större, kommer bli många timmars mysigt byggande! ❤
 
S sblixten skrev:
1. Barack Obama
2. För att jag är den enda som lyckats lämna tre korrekta svar och för att jag tålmodigt fortsätter svara efterhand som frågeställningen ändras :D
U Ulrika M.M skrev:
Låt Vita Huset bli höstens nästa projekt som du kan bygga tillsammans med familjen!
Denna vecka tävlar vi ut en byggsats till The White House, en modell från Lego Architecture.[bild]

Gör så här för att tävla:

1. Besvara frågan: Vem var president när man 2010 bestämde sig för att installera solceller på Vita husets tak? (svaret hittar du någonstans på Byggahus.se)
2. Motivera varför just du ska vinna

Svaret skriver du i den här tråden.

Tävlingen pågår till den 4 November.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad.
 
Barack Obama.
Perfekt julklapp till en god vän att träna hjärnan med efter diagnosen alzheimer
 
U Ulrika M.M skrev:
Låt Vita Huset bli höstens nästa projekt som du kan bygga tillsammans med familjen!
Denna vecka tävlar vi ut en byggsats till The White House, en modell från Lego Architecture.[bild]

Gör så här för att tävla:

1. Besvara frågan: Vem var president när man 2010 bestämde sig för att installera solceller på Vita husets tak? (svaret hittar du någonstans på Byggahus.se)
2. Motivera varför just du ska vinna

Svaret skriver du i den här tråden.

Tävlingen pågår till den 4 November.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
Barack Obama var president
Jag skulle verkligen gilla att bygga denna med våra sex barnbarn under julfirandet!

Trygve Nagel
Systeräng 131
694 95 VRETSTORP
0706204408
tnagel54@gmail.com
-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad.
 
1. Barack Obama

2. I år när elen är då så dyr
Får vi ny energi när dagen gryr
Jag är tacksam för vår solcell
Som ger oss en varm och trevlig LEGO-kväll
Vi slipper frysa och hacka tänder
Och kan bygga LEGO med stadiga händer
Inte ens presidenten kan ha det så gott
Som vi när vi bygger vårt vita slott
 
Svar: President Barack Obama installerade solceller.
Jag vill gärna locka ner min son på golvet igen, till att bygga lego. Kanske kan vita huset konkurrera mot den virtuella världen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.