Barack Obama var president 2010.

Det är lite drygt två år sen vi köpte ett gammalt hus och började bygga om och renovera. Till jul är det förhoppningsvis så pass färdigt att vi kan börja bo där, då hade det vart skönt med en paus och nåt annat mindre projekt att bygga på
 
1. Barack Obama
2. WifeAcceptanceFactor på att köpa LEGO är väldigt låg när man är 30+ :(
 
  • Gilla
  • Haha
P_Larsson och 1 till
  • Laddar…
1, Barack Obama
2, det vore väldigt trevligt för barnen om pappa får ett eget Legobygge så att han inte behöver bygga färdigt barnens efter att de gått och lagt sig
 
  • Haha
jonas.o
  • Laddar…
1. Barack Obama
2. Jag och sonen började bygga på mitt gamla Black Seas Barracuda skepp från 90-talet i går förmiddag och kom rätt långt! På eftermiddagen lyckades han bryta armen (inte vid legobyggandet som tur är), så jag misstänker att det blir rätt mycket stillsams aktivitet tex Lego de närmsta veckorna, skulle då passa bra med en ny stor byggsats!
 
  • Gilla
jonas.o
  • Laddar…
P_Larsson
1. Barack Obama

2. Jag måste nog vara ärlig. När jag var liten hade jag enormt mycket LEGO. Det var allt jag önskade mig. Byggde modellerna till punkt och pricka enligt ritningen. Var nästan förtrollad. Nu står detta på vinden hemma hos min far - han väntar på att ge bort det till mina eventuella barn i framtiden.

Jag har själv inte byggt med Lego på säkert 15-20 år nu. Är 33 idag. Men efter att läst denna tråd (och därefter hittat till LEGOs hemsida så fullständigt väcks "ha-begäret" inom mig.

På förpackningens framsida står det 18+, i marknadsförningsbilderna från LEGO själva sitter det en kvinna i 30-års åldern och bygger modellen, ensam. I deras reklamfilm skriver dem själva "A display piece for the home or office".

Jag inser ju själv att jag är marknadsgruppen för denna och att, om jag vinner, kommer under julledigheten stänga ner mig i källaren hemma för att ensam sitta och bygga LEGO - vilken underbar nostalgikänsla som kryper över mig...
Jag ser framför mig att den kommer få stå bredvid min Teslaquila-flaska (som för övrigt inte alls gick i linje med min frus designacceptans (en no brainer kanske?)), eller kanske att den får stå på just kontoret på jobbet (jobbar statlig myndighet med just nu mycket amerikanska besök).
Kommer bli en bra "conversation starter".

Lycka till alla!
 
U Ulrika M.M skrev:
Låt Vita Huset bli höstens nästa projekt som du kan bygga tillsammans med familjen!
Denna vecka tävlar vi ut en byggsats till The White House, en modell från Lego Architecture.[bild]

Gör så här för att tävla:

1. Besvara frågan: Vem var president när man 2010 bestämde sig för att installera solceller på Vita husets tak? (svaret hittar du någonstans på Byggahus.se)
2. Motivera varför just du ska vinna

Svaret skriver du i den här tråden.

Tävlingen pågår till den 4 November.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad.
Barack Obama självklart!

Att få den här till min son som alltid har byggt med lego och nu bygger med allt han kan hitta skulle vara guld! Han skulle bli överlycklig då han dessutom älskar historia och kan rabbla all presidenter i årtals följd! Håller tummar och tår nu!
 
1. Barack Obama
2. Behöver ett nytt projekt när renoveringsivern är stoppas p.g.a. omvärlden.
 
1) Barack Obama.
2) jag har lego som stort intresse, och min man har vänner i Washington. Det blir dock hela tiden inte av att resa dit, så att bygga vita huset passar bra!!
 
1. Barack Obama
2. Jag bor i ett rött hus men vill ha ett vitt.
 
  • Haha
Eleonohra
  • Laddar…
1. Barack Obama var president 2010.
2. Har alltid byggt barnens Lego när de var små med dom. Vårt hus kunde jag inte bygga pga inte snickare. Men ett Vita huset i Lego behärskar jag och älskar tanken på den ro i själen man får av att sitta i lugn och ro och bygga. Och Lego, vem älskar inte det?!


U Ulrika M.M skrev:
Låt Vita Huset bli höstens nästa projekt som du kan bygga tillsammans med familjen!
Denna vecka tävlar vi ut en byggsats till The White House, en modell från Lego Architecture.[bild]

Gör så här för att tävla:

1. Besvara frågan: Vem var president när man 2010 bestämde sig för att installera solceller på Vita husets tak? (svaret hittar du någonstans på Byggahus.se)
2. Motivera varför just du ska vinna

Svaret skriver du i den här tråden.

Tävlingen pågår till den 4 November.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad.
 
U Ulrika M.M skrev:
Låt Vita Huset bli höstens nästa projekt som du kan bygga tillsammans med familjen!
Denna vecka tävlar vi ut en byggsats till The White House, en modell från Lego Architecture.[bild]

Gör så här för att tävla:

1. Besvara frågan: Vem var president när man 2010 bestämde sig för att installera solceller på Vita husets tak? (svaret hittar du någonstans på Byggahus.se)
2. Motivera varför just du ska vinna

Svaret skriver du i den här tråden.

Tävlingen pågår till den 4 November.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad.
Barack Obama
vem skulle inte vilja få bygga vita huset i Lego
 
1. Barack Obama
2. Jag och min bror byggde mycket lego när vi växte upp. Nu när vi båda har hus och barn vore det en fantastisk julklapp att få bygga denna tillsammans och sen igen om några år när barnen kan vara med!
 
S
1. Barack Obama
2. Jag vill inte vinna Lego, jag är trött på det Lego som redan finns i huset. Alltid ligger det bitar där man går, speciellt om det är mörkt
 
1) Barack Obama

2) Lego är en av få saker som får dottern 8 år att sitta still. Denna byggsats skulle räcka längre än de flesta och vara kul att bygga med henne som bestämt sig för att hon ska bygga hus när hon blir stor.
 
Obama beslutade att installera mellan 20 och 50 solcellspaneler, vilket väntas minska energikostnaderna med 3 000 dollar om året.
Carter installerade solcellspaneler under oljekrisen 1979, men togs ned av Reagan.

Vinner jag inte så kommer inte min son att få lego i julklapp. Troligen ingen julklapp alls ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.