Har letat och letat, men hittar inte riktigt rätt.

Är det någon som vet vilka hustillverkare man kan köpa huset stomrest. Tänkte att de fixar tex dörrar, yttervägg (puts) fönster och tak, sen fixar man allt annat själv. Helst skulle jag vilja ha ett i betong. Har hjälp med platta, rör jobb gör jag själv då jag är rörmokare, el har jag en vän som gör. Sen tänkte jag anlita en lokal snickarfirma till småjobb.

Hittar dock inga som skriver att man kan köpa ett hus så. Är det någon som vet så vore jag enormt tacksam.

Toni
 
De flesta (kanske inte all) kan nog tänka sig det som jag känner till även om många först o främst säljer in "nyckelfärdigt".

Men då kommer dom ju bara ansvara för stomresningen - du får ta entrepenaden själv.

Maila eller ring de företag där du är intresserad av hus och hör efter. När jag kollade fritidshus i moduler kunde de flesta lev. både och

/K
 
Jag vet att Trivselhus tillåter att man gör en hel del själv.. Det kontoret som vi har varit i kontakt med sa att vi kan bestämma själva vilka delar av entreprenaden som vi vill göra. Känner vi t.ex. en el-nisse så kan vi ta in offert och anlita honom istället om vi vill...

Men det enklaste är nog att ringa runt och fråga hos de hustillverkare som ni är intresserade av?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.